PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grupa Eurocash chce rozwijać nowe projekty

  • dlahandlu.pl
  • 28 gru 2017 10:46

Grupa Eurocash chce rozwijać nowe projekty Eurocash, fot. Flicker.com

Grupa Eurocash nie może zaliczyć 2017 r. do najbardziej udanych. Dokonane przejęcia, nowe projekty oraz obniżenie rentowności w formacie cash&carry spowodowały spadek wyników. W sierpniu tego roku Eurocash poinformował, iż był wykorzystywany w mechanizmie wyłudzania VAT przez grupę podmiotów zewnętrznych, co może mieć negatywny wpływ na wynik spółki za 2017 rok. Eurocash mimo to nie hamuje tempa rozwoju – w tym roku poinformował o zamiarze przejęcia kolejnej sieci handlowej i rozwijał kilka nowych projektów.

REKLAMA

Bez wątpienia sieć abc, należąca do Eurocash jest największą siecią franczyzową w segmencie sklepów ogólnospożywczych - na koniec trzeciego kwartału 2017 r. liczyła ona 8.659 placówek. Natomiast sieci partnerskie obsługiwane przez Eurocash Dystrybucja (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) na koniec września liczyły łącznie 4830 sklepów. Po szyldem Delikatesy Centrum (należącym do Eurocash) działało 1099 sklepów. Na koniec trzeciego kwartału br. sieć Cash&Carry obejmowała 185 lokalizacji.

Eurocash posiada ponad 800 sklepów własnych (na koniec 2016 r., w tym Inmedio 468, EKO 248 oraz 112 sklepów własnych Delikatesy Centrum). Spółka rozwija od 3 lat koncept Kontigo – sieć drogerii ze strefami do testowania kosmetyków i aplikacji makijażu. Kontigo ma obecnie 11 sklepów: jeden w Podkowie Leśnej, dwa w Poznaniu, siedem w Warszawie i jeden w Wołominie. Ponadto, od 2011 roku przy współpracy z Eurocash funkcjonuje w Polsce Gama, spółdzielcza sieć sklepów spożywczych, która zrodziła się z inicjatywy PSD i Spółdzielni Partnerskich. 23 listopada ruszyła 333. Gama w Polsce, a czwarta w Augustowie.

W tym roku Eurocash rozwinął projekt Piwne Terytoria - rozwiązanie do sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych. Pierwsze Piwne Terytoria zostały otwarte w styczniu tego roku, a w połowie listopada oficjalnie zagościły w 500. polskim sklepie – w Delikatesach Centrum przy ul. Bursaki 29a w Krośnie. Spółka szacuje, że 2017 rok zamknie z około 700 lokalizacjami.

Grupa nie zwalnia tempa przejęć. Po ubiegłorocznym przejęciu sieci EKO, Eurocash przejmie również 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila SA – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. 
Transakcja zakupu Mila wpisuje się w strategię Eurocashu - budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest jeszcze zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który dopatrzył się, że podmioty konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach i zachodzi pomiędzy nimi relacja dostawca - odbiorca. Urząd skierował sprawę do drugiego etapu postępowania, ale podkreślił, że nie przesądza to o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.