PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grupa Muszkieterów wyda 6 mld złotych na rozwój sieci sklepów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 kwi 2014 13:52

Grupa Muszkieterów, która prowadzi franczyzowe supermarkety Intermarché oraz sklepy typu dom i ogród Bricomarché do 2020 r. planuje uruchomić w Polsce 500 nowych punktów sprzedaży obu sieci. W ciągu najbliższych pięciu lat Muszkieterowie zamierzają zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych.

REKLAMA

Nowa strategia Grupy Muszkieterów - Polska CAP 2020 - zakłada rozbudowę sieci punktów sprzedaży o 295 nowych supermarketów Intermarché oraz 205 Bricomarché. Na początku kwietnia Muszkieterowie otworzyli w Krakowie 300. punkt sprzedaży w Polsce. Tym samym na polskim rynku działa obecnie 205 placówek pod szyldem Intermarché oraz 95 sklepów pod logo Bricomarché.

W kolejnych pięciu latach Grupa zamierza zrealizować inwestycje związane z zakupem terenów i budową sklepów w wysokości prawie 6 mld złotych. Nowe placówki obu sieci powstawać będą we wszystkich częściach kraju, a w szczególności w regionach, w których Grupa jest mniej obecna, tj. w centrum i na wschodzie Polski. Dzięki nowym punktom sprzedaży do 2020 r. Muszkieterowie planują zwiększyć zatrudnienie do prawie 33 tys. osób, w tym 25 tys. osób zatrudnionych będzie w ramach sieci Intermarché, a ponad 7 tys. przez sieć Bricomarché. Jak deklarują przedstawiciele sieci firma ma zabezpieczone grunty na najbliższe 2-3 lata inwestowania.

- Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a "Polska CAP 2020" stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata - podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu "dom i ogród'. Zamierzamy w najbliższych latach wzmacniać naszą pozycję szczególnie w zachodniej części kraju oraz prowadzić ekspansję w centralnych i wschodnich województwach - dodaje Patrick Renault.

Do końca 2014 r. Grupa Muszkieterów zamierza otworzyć jeszcze w Polsce minimum 20 sklepów pod szyldem Intermarché oraz minimum 10 Bricomarché. - Jest to jednak plan minimum. Mając na uwadze naszą ambitną strategię, wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy - zaznacza Patrick Renault.

Kolejne już supermarkety spożywcze Intermarché powstaną m.in. w Toruniu, Łodzi, Gdańsku, a także w miejscowościach, w których Muszkieterowie nie posiadali do tej pory swoich placówek, w tym m.in. w Bukownie i Suchej Beskidzkiej. Z kolei supermarkety typu "dom i ogród" otwarte zostaną w Skierniewicach, Hrubieszowie oraz Starogardzie Gdańskim. W kolejnych miesiącach 2014 r. uruchomionych ma zostać również 9 przymarketowych stacji paliw Intermarché. Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ich 47, co plasuje sieć na pozycji lidera tego segmentu rynku. Grupa posiada w Polsce również trzy centra logistyczne: w Poznaniu, w Sadach pod Poznaniem, a także w Mysłowicach. W pierwszej połowie 2015 r. siedziba centrali Grupy oraz wielkopolskie magazyny przeniesione zostaną do nowo powstającego nowoczesnego kompleksu biurowo-magazynowego o powierzchni 127 885 mkw., który zlokalizowany będzie w Swadzimiu pod Poznaniem.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA