PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grycan rusza w świat

  • www.portalsamorzadowy.pl
  • 26 mar 2014 16:37

Grycan w ubiegłym roku rozpoczął ekspansję zagraniczną, między innymi otworzył trzy lokale w Czechach oraz rozpoczął sprzedaż do Chin i Niemiec. W tym roku firma planuje rozwój na tych rynkach oraz testową sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Zamierza jednak rozwijać sprzedaż zagraniczną stopniowo. - Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi Zbigniew Grycan, twórca marki.

REKLAMA

- Przez 10 lat zbudowaliśmy silną pozycję w Polsce. Teraz rozglądamy się za innymi rynkami - przyznaje Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan Lody od Pokoleń. - Codziennie otrzymujemy zapytania od potencjalnych partnerów z różnych stron świata. W sumie propozycje współpracy nadeszły z 55 krajów - dodaje.

W ubiegłym roku firma przetestowała sprzedaż swoich lodów w Chinach i Niemczech. Jak ocenia, produkty zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Teraz Grycan zamierza rozwijać współpracę z tymi krajami. - W Chinach grupa docelowa, do której kierujemy nasze lody liczy 100 mln osób. Mamy tam lokalnego partnera, który finalizuje rozmowy z trzema-czterema kontrahentami detalicznymi - mówi Marcin Snopkowski.

- Startujemy z ofertą dla sieci detalicznych i gastronomicznych. Mamy zapytania o lodziarnie, ale na razie nie planujemy tam otwarć - dodaje.
W kwietniu marka Grycan - Lody od pokoleń będzie obecna na dużych targach lodów w Chinach.

Marcin Snopkowski przyznaje, że potrzebny jest czas, by marka zaistniała w świadomości konsumentów, zwłaszcza, że firma nie planuje dużych akcji marketingowych.

Z kolei w Niemczech spółka Grycan nawiązała współpracę z firmą, która ma korzenie zarówno w Polsce jak i na rynku niemieckim. W efekcie tej współpracy lody Grycan znajdują się już w największej sieci detalicznej w Niemczech Edeka.

W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim , tam też powstała pierwsza lodziarnia poza granicami kraju. Lokal pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe został otwarty w Centrum Handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH Harfa w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Marcin Snopkowski przyznaje, że Czechy to trudny rynek, na którym firma nie odnotowała w ubiegłym roku satysfakcjonujących wyników. - Rok 2013 był rokiem nauki funkcjonowania na czeskim rynku, który nie jest łatwy dla polskich producentów - mówi.

- Dostajemy sporo propozycji od najlepszych centrów handlowych, ale czekamy na moment, kiedy wyniki na tym rynku będą zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje.

Ponadto, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi firma planuje przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą. Firma planuje testy między innymi w Wielkiej Brytanii.

Zbigniew Grycan podkreśla, że eksport będzie rozwijany stopniowo. - Nie zamierzamy budować dużych struktur korporacyjnych. Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi.

Z tego powodu firma Grycan nie zamierza także rozwijać lodziarni w systemie franczyzowym. - Na razie budujemy markę poprzez własne lodziarnie. Nie mówimy "nie" franczyzie, ale obecnie nie jesteśmy jeszcze do niej przygotowani - mówi.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA