PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grycan rusza w świat

  • www.portalsamorzadowy.pl
  • 26 mar 2014 16:37

Grycan w ubiegłym roku rozpoczął ekspansję zagraniczną, między innymi otworzył trzy lokale w Czechach oraz rozpoczął sprzedaż do Chin i Niemiec. W tym roku firma planuje rozwój na tych rynkach oraz testową sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Zamierza jednak rozwijać sprzedaż zagraniczną stopniowo. - Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi Zbigniew Grycan, twórca marki.

REKLAMA

- Przez 10 lat zbudowaliśmy silną pozycję w Polsce. Teraz rozglądamy się za innymi rynkami - przyznaje Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan Lody od Pokoleń. - Codziennie otrzymujemy zapytania od potencjalnych partnerów z różnych stron świata. W sumie propozycje współpracy nadeszły z 55 krajów - dodaje.

W ubiegłym roku firma przetestowała sprzedaż swoich lodów w Chinach i Niemczech. Jak ocenia, produkty zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Teraz Grycan zamierza rozwijać współpracę z tymi krajami. - W Chinach grupa docelowa, do której kierujemy nasze lody liczy 100 mln osób. Mamy tam lokalnego partnera, który finalizuje rozmowy z trzema-czterema kontrahentami detalicznymi - mówi Marcin Snopkowski.

- Startujemy z ofertą dla sieci detalicznych i gastronomicznych. Mamy zapytania o lodziarnie, ale na razie nie planujemy tam otwarć - dodaje.
W kwietniu marka Grycan - Lody od pokoleń będzie obecna na dużych targach lodów w Chinach.

Marcin Snopkowski przyznaje, że potrzebny jest czas, by marka zaistniała w świadomości konsumentów, zwłaszcza, że firma nie planuje dużych akcji marketingowych.

Z kolei w Niemczech spółka Grycan nawiązała współpracę z firmą, która ma korzenie zarówno w Polsce jak i na rynku niemieckim. W efekcie tej współpracy lody Grycan znajdują się już w największej sieci detalicznej w Niemczech Edeka.

W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim , tam też powstała pierwsza lodziarnia poza granicami kraju. Lokal pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe został otwarty w Centrum Handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH Harfa w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Marcin Snopkowski przyznaje, że Czechy to trudny rynek, na którym firma nie odnotowała w ubiegłym roku satysfakcjonujących wyników. - Rok 2013 był rokiem nauki funkcjonowania na czeskim rynku, który nie jest łatwy dla polskich producentów - mówi.

- Dostajemy sporo propozycji od najlepszych centrów handlowych, ale czekamy na moment, kiedy wyniki na tym rynku będą zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje.

Ponadto, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi firma planuje przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą. Firma planuje testy między innymi w Wielkiej Brytanii.

Zbigniew Grycan podkreśla, że eksport będzie rozwijany stopniowo. - Nie zamierzamy budować dużych struktur korporacyjnych. Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi.

Z tego powodu firma Grycan nie zamierza także rozwijać lodziarni w systemie franczyzowym. - Na razie budujemy markę poprzez własne lodziarnie. Nie mówimy "nie" franczyzie, ale obecnie nie jesteśmy jeszcze do niej przygotowani - mówi.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA