PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

H&M nie notuje wzrostów

  • Autor: dlahandlu.pl/Reuters
  • 19 cze 2018 11:40

H&M nie notuje wzrostów Fot. shutterstock

Szwedzka sieć H&M w drugim kwartale tego roku nie odnotowała wzrostu sprzedaży, kolejny kwartał z rzędu. Drugi największy na świecie detalista modowy stara się pozyskać klientów, ale traci przewagę nad konkurentem Inditex – pisze agencja Reuters. Inwestorzy nie są pewni, czy firma ma realistyczny plan nadążenia za szybkimi zmianami na rynku, związanymi z digitalizacją branży detalicznej.

REKLAMA

Zyski H&M zmniejszyły się w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ coraz mniej kupujących odwiedza modowe sklepy tej marki, które przynoszą znaczną część przychodów spółce.

H&M podało, że sprzedaż w drugim kwartale 2018 r. (w okresie 1 marca do 31 maja), liczona w walucie lokalnej nie uległa zmianie w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Jest to drugi kwartał bez wzrostu i wynik poniżej oczekiwań analityków ankietowanych przez Reuters, którzy spodziewali się wzrostu o 0,5 proc. Sprzedaż netto (bez VAT), wzrosła o 1 procent do 52,0 miliarda koron (4,4 miliarda funtów), poniżej oczekiwań analityków, na poziomie 3 procent.


Natomiast największy rywal H&M, firma Inditex (właściciel marki Zara), w kwartale od lutego do kwietnia 2018 r. odnotował wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 7 procent.

H&M w 2017 r. zapoczątkował rewizję miksu sklepów i marek wchodzących w skład sieci. Spółka zapowiada większą liczbę zamknięć sklepów H&M i szybszą ekspansją nowszych marek. Pracuje również nad nową koncepcją sklepu pod marką H&M.

Przypomnijmy, w pierwszym kwartale 2018 r. zysk operacyjny H&M spadł o 62 proc. Z kolei w IV kwartale 2017 r. firma zanotowała rekordowy spadek sprzedaży. Szwedzka marka przegrywa z konkurencją – Zarą i ASOS-em, które usprawniły łańcuch dostaw.

Analitycy uważają, że H&M ma problem z marką, która nie jest najtańsza i nie jest najlepszej jakości.

Podobał się artykuł? Podziel się!
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.