PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hałas w galeriach handlowych. Jak sobie z nim radzić?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 gru 2015 08:17

Hałas w galeriach handlowych. Jak sobie z nim radzić? Modo Domy Mody. Sufit w wykonaniu Armstrong

Przedświąteczny szał zakupów większości z nas wcale nie kojarzy się z mile spędzonym czasem, który poświęcamy na wyszukanie prezentów dla najbliższych. Źle wpływa na nas tłok w sklepach, ale przede wszystkim muzyka. W ocenie klientów puszczane zbyt głośno kolędy i świąteczne przeboje powodują irytację. Nie tylko. Nadmiar dźwięków w centrach handlowych wpływa źle na zdrowie. Czy coś można zmienić?

REKLAMA

Ostatnie dni przed świętami to czas intensywnych zakupów. Sklepy i centra handlowe przeżywają wówczas prawdziwe oblężenie. To najlepszy okres w całym roku dla handlowców. Według raportu Deloitte „Zakupy Świąteczne 2015” Polacy kupują prezenty galeriach handlowych (29 proc.) oraz supermarketach (24 proc.).

Stałym elementem jaki towarzyszy przedświątecznym zakupom jest grająca w sklepach muzyka. Kolędy i świąteczne przeboje mają umilać klientom czas zakupów. Czy jednak tak jest rzeczywiście? Patrząc na reakcje klientów i opinie jakie wyrażają m.in. na forach internetowych muzyka zazwyczaj jest zbyt głośnia, męcząca, wręcz odstraszająca.  

Na problem głośniej muzyki w sklepach klienci zwracają szczególnie uwagę właśnie w grudniu. W punktach handlowych panuje wówczas bardziej odczuwalny niż zazwyczaj hałas związany ze zwiększoną liczbą klientów i układaniem towaru na półkach. Dodatkowo większość osób jest zmęczona dniem pracy. Głośna muzyka w sklepie staje się więc wyjątkowo irytująca i przekłada się na gorsze samopoczucie. Znaczenie ma tu też odpowiednie wyposażenie sklepu, by zapewniał komfort akustyczny, a z tym w Polsce nie jest najlepiej.

– Zwiększona ilość klientów powoduje dodatkowy dyskomfort akustyczny wokół. Jeśli nałożymy na to puszczanie kolęd i fakt, że właściciele sklepów rzadko dbają o akustykę w sklepie otrzymujemy odpowiedź dlaczego większość klientów zamiast spędzić więcej czasu na zakupach, ucieka jak najszybciej z centrum handlowego – zauważa Sylwia Rudnicka z polskiego oddziału firmy Armstrong, producenta akustycznych sufitów podwieszanych.

Głośne centrum handlowe źle wpływa na zdrowie

W USA wpływ muzyki na zachowania konsumentów bada się od lat. Powstało na ten temat wiele obszernych analiz i książek. Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków od lat podpowiada by poprawić akustykę punktu handlowego. Może to zwiększyć wartość sprzedaży w sklepie o 5-10 proc.

W Polsce nikt dogłębnych badań nie prowadził, panuje przekonanie, że muzyka jest konieczna i umila zakupy. A to że bywa za głośna zdają się zauważać jedynie klienci, którzy żalą się nawet na największe i doświadczone marketingowo sieci handlowe. Narzekają na poszczególnie sklepy i całe galerie handlowe. Nie bez powodu. Hałas wpływa negatywnie na zachowanie i samopoczucie. Poziom 70-80 dB jaki panuje w głośnym sklepie czy restauracji powoduje psychologiczno-fizjologiczną reakcję organizmu. Osoby przebywające w takich warunkach zaczynają być zirytowane, wzrasta im ciśnienie krwi, są zdekoncentrowane i zmęczone. Te negatywne reakcje są jeszcze silniejsze, gdy hałaśliwe dźwięki są niechciane.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA