PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel 2018. Klient rządzi, klient dostaje

  • Autor: PropertyNews.pl/Forbes.com
  • 17 sty 2018 14:56

Handel 2018. Klient rządzi, klient dostaje fot. Shutterstock

Tradycyjny handel zmienia się bardzo dynamicznie. Współczesne wyzwania dla branży handlowej sprawiają, że klient staje się centralną postacią walki sieci handlowych. Kupujący mogą spodziewać się tylko większego komfortu i nowych działań handlowców zdeterminowanych, aby przyciągnąć klientów.

REKLAMA

Prognozy ekspertów wskazują, że w 2018 roku może zostać zamkniętych kilkanaście tys. sklepów. Handel napotyka nowe wyzwania, co szczególnie widać w dużej liczbie zamykanych obiektów w 2017 roku i bankructwach aż 50 sieci handlowych na całym świecie.

Handlowcy bronią się szukając nowych sposobów, aby przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta. Proces wiąże się z poszukiwaniem tego, czego kupujący oczekują najbardziej, a to prowadzi do komfortowej dla klienta sytuacji rodzącej wiele okazji. Oto pięć najbardziej prawdopodobnych strategii:

1. Więcej darmowych usług

Darmowe próbki, choć wciąż chętnie przyjmowane, są już passe. Obecnie klienci mogą spodziewać się darmowych terapii kosmetycznych, konsultacji czy kursów. Aby korzystać z tego typu usług nie trzeba nawet dokonywać zakupu. Przykładem jest sklep Apple Town Square w Las Vegas, oferujący darmowe lekcje muzyki, fotografii czy podstaw technologii przy użyciu urządzeń Apple. Sephora stawia na darmowe metamorfozy klientek, Best Buy wysyła konsultantów do klientów, aby pomóc im w instalacji.

2. Dokładniejsze oferty i propozycje

Rynek handlowy adaptuje masowo sztuczną inteligencję, by dzięki gromadzonym danym móc pozwolić markom lepiej adresować oferty do klientów i dopasować się dokładnie do ich preferencji. Dla kupujących wiąże się to z krótszymi i efektywniejszymi wyprawami na zakupy. Alibaba używa systemu FashionAI - interaktywne ekrany proponują kolejne towary bazując na tym, co przymierza klient. Aplikacja działa bez kamery, jedynie ma podstawie informacji z metek.

3. Więcej za mniej czasu

Handlowcy zorientowali się już, że to czas jest obecnie najdroższą walutą. Dlatego zmieniane są formaty sklepów, pozwalając na wdrażanie takich pomysłów jak nowy design usprawniający wizytę lub posiłki na wynos umieszczone przy wejściu. Pojawiają się osobne, ekspresowe kolejki, w Hiszpanii Zaraz testuje pomysł na samoobsługowe punkty, gdzie można zrealizować zamówienie złożone online.

4. Więcej okazji

Sklepy zaczynają oferować specjalne ceny swoich produktów przy zakupie kilku sztuk, pojawiły się też oferty kupna wielu towarów w jednej cenie. Nowym pomysłem jest nielimitowany dostęp do towarów i usług sklepu w zamian za niewielką, stałą opłatę.

5. Mniej irytacji

Branża handlowa zdaje sobie sprawę, co doprowadza klientów do szału. Tu prym wiodą zwroty: Walmart stworzył specjalną aplikację, Mobile Express Returns, przy pomocy której klient wprowadza informacje i dokonuje szybkiego zwrotu przy ekspresowej kasie. Serwis Happy Returns obsługuje niezadowolonych z zakupów online klientów wielu sieci - jest darmowy i nie wymaga paragonów.

Handlowcy, choć mają w ręku wiele danych i władzę nad cenami już od dawna wiedzą, ze faktyczna kontrola jest w rękach konsumentów. Klient może obecnie dokonać zakupu przy pomocy jednego ruchu palca, wiedząc dokładnie czego chce w danym momencie. W takim świecie jedyny sposób dla sieci, aby się wyróżnić to być najlepszym.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klient 2018-01-22 13:55:52
    A co z lepiącymi się koszami na zakupy? Wg moim prywatnym rankingu tutaj prym wiodą dyskonty B. i L.!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.