PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 paź 2015 08:15

Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów? Sesja "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", Property Forum 2015

Kilkanaście lat temu magnesem przyciągającym klientów był hipermarket. Dziś operator spożywczy nie gwarantuje już sukcesu. O tym, jakiej oferty rozrywkowej możemy spodziewać się w przyszłości dyskutowali prelegenci sesji "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", która odbyła się podczas Property Forum 2015.

REKLAMA

Obiekty wybudowane w pierwszej fazie powstawania nowoczesnego rynku, których schemat jest oparty na działaniu dużego operatora spożywczego, coraz częściej przegrywają rywalizację o klienta z wielofunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi.

- To naturalny proces. 20 lat temu centra handlowe i możliwość kompleksowych zakupów w jednym miejscu były rozrywką samą w sobie. Gastronomia, kręgielnie czy inne centra rozrywkowe pełniły funkcję uzupełniającą – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Retail Asset Management Knight Frank. – Aktualnie centra handlowe muszą bardzo wnikliwie badać klienta, a następnie dopasowywać ofertę do jego potrzeb i oczekiwań. Z jednej strony mamy do czynienia z zawężeniem zasięgu oddziaływania, z drugiej strony centra oferujące specyficzną ofertę, przyciągają klientów z najdalszych zakątków miast.

Nie tylko zarządcy, ale również najemcy muszą zadbać o zmianę postrzegania ich roli w centrach handlowych.

- Łączymy rozrywkę z edukacją, by w ten sposób przyciągnąć klientów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Grupy Gastromall. – Organizujemy eventy kulinarne na przestrzeni wspólnej, przygotowujemy pokazy kulinarne itp. Rozrywka przez edukację w naszym przypadku doskonale się sprawdza.

Ewolucja centrum: nie tylko najemcy modowi

Z danych zebranych przez firmę Market Side wynika, że dla połowy klientów w przebadanych 168 centrach handlowych powodem odwiedzin była rozrywka. Fitness i kina obecne są głównie w obiektach, gdzie jest co najmniej 50 najemców modowych, w przypadku gastronomii w wielu centrach handlowych średnio na 4-5 najemców modowych przypada jeden punkt gastronomiczny.

- Oprócz spadku znaczenia oferty spożywczej w centrach handlowych, odpowiadający za komercjalizację obiektów powinni pamiętać o zmianach demograficznych i procesie starzenia się społeczeństwa, bardzo dużej emigracji, utrzymującej się na relatywnie stałym poziomie imigracji oraz rozwoju handlu elektronicznego – mówi Maciej Bartmiński, prezes, współzałożyciel Market Side. – Pojawiła się również tendencja do traktowania centrum handlowego jako miejsca do spędzania wolnego czasu i prowadzenia życia towarzyskiego.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA