PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 paź 2015 08:15

Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów? Sesja "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", Property Forum 2015

Kilkanaście lat temu magnesem przyciągającym klientów był hipermarket. Dziś operator spożywczy nie gwarantuje już sukcesu. O tym, jakiej oferty rozrywkowej możemy spodziewać się w przyszłości dyskutowali prelegenci sesji "Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?", która odbyła się podczas Property Forum 2015.

REKLAMA

Obiekty wybudowane w pierwszej fazie powstawania nowoczesnego rynku, których schemat jest oparty na działaniu dużego operatora spożywczego, coraz częściej przegrywają rywalizację o klienta z wielofunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi.

- To naturalny proces. 20 lat temu centra handlowe i możliwość kompleksowych zakupów w jednym miejscu były rozrywką samą w sobie. Gastronomia, kręgielnie czy inne centra rozrywkowe pełniły funkcję uzupełniającą – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Retail Asset Management Knight Frank. – Aktualnie centra handlowe muszą bardzo wnikliwie badać klienta, a następnie dopasowywać ofertę do jego potrzeb i oczekiwań. Z jednej strony mamy do czynienia z zawężeniem zasięgu oddziaływania, z drugiej strony centra oferujące specyficzną ofertę, przyciągają klientów z najdalszych zakątków miast.

Nie tylko zarządcy, ale również najemcy muszą zadbać o zmianę postrzegania ich roli w centrach handlowych.

- Łączymy rozrywkę z edukacją, by w ten sposób przyciągnąć klientów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Grupy Gastromall. – Organizujemy eventy kulinarne na przestrzeni wspólnej, przygotowujemy pokazy kulinarne itp. Rozrywka przez edukację w naszym przypadku doskonale się sprawdza.

Ewolucja centrum: nie tylko najemcy modowi

Z danych zebranych przez firmę Market Side wynika, że dla połowy klientów w przebadanych 168 centrach handlowych powodem odwiedzin była rozrywka. Fitness i kina obecne są głównie w obiektach, gdzie jest co najmniej 50 najemców modowych, w przypadku gastronomii w wielu centrach handlowych średnio na 4-5 najemców modowych przypada jeden punkt gastronomiczny.

- Oprócz spadku znaczenia oferty spożywczej w centrach handlowych, odpowiadający za komercjalizację obiektów powinni pamiętać o zmianach demograficznych i procesie starzenia się społeczeństwa, bardzo dużej emigracji, utrzymującej się na relatywnie stałym poziomie imigracji oraz rozwoju handlu elektronicznego – mówi Maciej Bartmiński, prezes, współzałożyciel Market Side. – Pojawiła się również tendencja do traktowania centrum handlowego jako miejsca do spędzania wolnego czasu i prowadzenia życia towarzyskiego.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA