PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Handel na co dzień się odmładza, na niedziele szykuje odświętny outfit

Handel na co dzień się odmładza, na niedziele szykuje odświętny outfit
Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz Savills.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 maj 2019 09:09

Około 41 proc. powierzchni handlowej w Polsce powstała do 2005 r. włącznie, czyli ma co najmniej 14 lat. - Nasycenie przez ten czas rosło i obecnie wynosi 314 mkw. na 1 tys. osób. Można zatem powiedzieć, że rynek jest dojrzały i stosunkowo nasycony – uważa Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz Savills. Dzisiaj handel na co dzień się odmładza, a na niedziele szykuje odświętny outfit.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 maj 2019 09:09

W Polsce obecnie jest ponad 12 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej zlokalizowanej w około 18 centrach wyprzedażowych oraz 450 centrach handlowych i 90 parkach handlowych, w których, zgodnie z przyjętą metodologią, powierzchnia najmu przekracza 5 tys. mkw. Około 41 proc. powierzchni handlowej powstała do 2005 r. włącznie, czyli ma co najmniej 14 lat. Kolejne 25 proc. realizowano w latach 2006-2010. Z lat 2011-2015 pochodzi około 24 proc. podaży handlowej, a około 11 proc. zasobów budowano od 2016 r.

- Nasycenie powierzchnią handlową na przestrzeni tych lat rosło i obecnie wynosi 314 mkw./1000 osób. Można zatem powiedzieć, że rodzimy rynek handlowy jest rynkiem dojrzałym i stosunkowo nasyconym – uważa Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz Savills. 

Rozbudowa, przebudowa, modernizacja 

Od czasu otwarcia pierwszego nowoczesnego obiektu handlowego w Polsce rynek przeszedł dużą rewolucję. Stosunkowo nowe zmiany to te polegające na zwiększeniu oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Kolejne wynikają z postępu technologicznego i konieczności adaptowania się do niego, chcąc utrzymać zainteresowanie klientów i najemców danym obiektem.

- Rosnące oczekiwania klientów oraz konkurencja w postaci nie tylko innych obiektów handlowych, ale również handlu internetowego, sprawia, że właściciele i zarządcy chcą poprawiać wizerunek obiektu, zachować strukturę najemców lub wprowadzić takie zmiany, które ją uatrakcyjnią. Dzieje się to dzięki rozbudowom, przebudowom i modernizacjom. Te trzy elementy od pewnego czasu stanowią stały element polskiego rynku – podkreśla Wioleta Wojtczak.

Rozbudowom, przebudowom oraz modernizacjom poddawane są m.in. obiekty należące do Atrium Real Estate, takie jak: Atrium Biała w Białymstoku, warszawskie Atrium Reduta, Promenada i Targówek. Podobne działania podejmuje również NEPI Rockcastle: Focus Mall w Zielonej Górze i Solaris Center w Opolu, a lifting kolejnych centrów jest planowany w nadchodzących miesiącach. Podobne plany ma też EPP w stosunku do m.in. obiektów M1

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.