PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel pozostaje aktywny

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 gru 2016 14:26

Handel pozostaje aktywny Anna Wysocka, JLL

Deweloperzy i najemcy nie zaprzestali realizacji ambitnych planów rozwoju. Rok 2016 na rynku handlowym był dzięki temu dość ciekawy - podsumowuje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

REKLAMA

Rok 2016 odznaczał się dużą aktywnością na rynku nieruchomości handlowych – zarówno ze strony deweloperów, jak i najemców. Oddało się przeszło 336 tys. mkw. nowej powierzchni w ramach tylko centrów handlowych. Co jest istotne, na rynku zadebiutował też szereg nowych marek, z czego warto wspomnieć m.in. o Forever 21, & Other Stories czy Uterque. W ostatnim czasie swoją decyzję o wejściu do Polski ogłosiła brytyjska sieć z zabawkami – Hamleys, która zadebiutuje w 2017 r. w Galerii Północnej. Pokazuje to potencjał polskiego rynku, zainteresowanie międzynarodowych marek, jak również wzbogaca jakość oferty centrów handlowych. Polski rynek handlowy pozostaje w dobrej kondycji i jest pozytywnie odbierany przez inwestorów, deweloperów i najemców

Najwięcej nowych marek otworzyło swoje sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (Skechers, Lego Store, Uterque, & Other Stories, Le Creuset, Dior kosmetyki). Trzy nowe marki zagościły w łódzkiej Manufakturze (Forever 21, U.S. Polo Assn. i Steve Madden), a pojedyncze umowy podpisano w warszawskich obiektach: Arkadii (Converse), Placu Unii City Shopping (Navigare), Hali Koszyki (L'Erbolario), przy ulicy Pięknej 28/34 (Elena Miro). Nowe sklepy otworzyły się także w poznańskim Starym Browarze (Al Rifai) oraz Plazie (Tezenis), katowickiej Silesia City Center (Max&Co) oraz w Galerii HIT Nowy Dwór Mazowiecki (Maxi Bazar). W tym samym czasie z Polski wycofały się: American Eagle, Mothercare, Celio, Brice, Burberry, Devred 1902, Dairy Queen, Kari, a decyzję o wyjściu podjęła sieć Marks&Spencer.

Łącznie do użytku oddano w Polsce ponad 463 tys. mkw. GLA powierzchni handlowej, z czego ponad 336 000 mkw. stanowiły centra handlowe, 28 tys. mkw. parki handlowe, 94 tys. mkw. wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe, a 5 ,3 tys. centra wyprzedażowe. Do największych oddanych w 2016 r. projektów handlowych należy Posnania w Poznaniu (99 tys. mkw.), Metropolia w Gdańsku (34,3 tys. mkw.), Galeria Navigator w Mielcu (25,4 tys. mkw.), Galeria Wołomin w Wołominie (25 tys. mkw.) i Galeria Glogovia w Głogowie (21 tys. mkw.).

W zaawansowanej fazie realizacji znajduje się kilka dużych inwestycji w tym: Galeria Północna (64 tys. mkw.) w Warszawie, Wroclavia (64 tys. mkw.) w stolicy województwa dolnośląskiego, Forum Gdańsk (62 tys. mkw.) w Trójmieście, Galeria Libero (42 tys. mkw.) w Katowicach i Serenada (41,3 tys. mkw.) w Krakowie. Według szacunków JLL, w 2017 roku na rynek może trafić blisko 400 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach centrów handlowych. Polski rynek nadal skutecznie przyciąga nowych najemców, a zasoby nowoczesnej przestrzeni handlowej w naszym kraju ulegną wkrótce kolejnemu poszerzeniu.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA