PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel przy ulicach wciąż bez dużych sieci

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 lis 2015 13:28

Handel przy ulicach wciąż bez dużych sieci Dominika Jędrak, Colliers International

Oferta handlowa przy analizowanych ulicach zdominowana jest przez podmioty niesieciowe, które stanowią aż 76 proc. wszystkich najemców - wynika z raportu Colliers International.

REKLAMA

Szansą na rozwój ulic handlowych w centralnych dzielnicach Warszawy jest ich profilowanie. By osiągnąć ten cel konieczna jest współpraca pomiędzy właścicielami nieruchomości handlowych – wynika z raportu „Handlowy krajobraz centrum Warszawy | Główne ulice handlowe miasta” przygotowanego przez Colliers International.

Warszawa jest największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w Polsce, naktóry składają się zarówno centra handlowe, hiper/supermarkety, bazary, hale kupieckie, podmiejskie parki handlowe i centra wyprzedażowe, jak również domy towarowe oraz sklepy w parterach budynków mieszkalnych i biurowych.

Oczekiwany przez władze miasta, inwestorów, deweloperów, najemców i mieszkańców renesans ulic handlowych stał się dla firmy Colliers International pretekstem do przeprowadzenia szczegółowych badań i analiz tego segmentu rynku. Raport „Handlowy krajobraz centrum Warszawy | Główne ulice handlowe miasta” przygotowany został we współpracy z firmą GfK Polonia, która wsparła Colliers International „know how” w zakresie badań zwyczajów konsumenckich i struktury wydatków warszawiaków.

Na potrzeby niniejszego raportu wyodrębniono 27 ciągów handlowych, przy których znajduje się łącznie ok. 2 860 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W dzielnicy Śródmieście zlokalizowana jest zdecydowana większość z wybranych ciągów handlowych (20) oraz ulokowanych przy nich lokali (1 880).

Oferta przy analizowanych ciągach handlowych jest bardzo zróżnicowana. Największą grupę najemców (23 proc.) stanowią kawiarnie, restauracje i bary. Usługi to aż 16 proc. oferty (licząc wg liczby lokali). Silną reprezentację ma także sektor art. spożywczych (10 proc.) oraz mody (9 proc.) i finansów (8 proc.). Niestety z ulic handlowych w centrum miasta prawie zupełnie zniknęły sklepy ze sprzętem sportowym i art. dla dzieci.

– W myśleniu o potencjale ulic handlowych należy rozróżnić pespektywę dużego sieciowego biznesu oraz perspektywę lokalnych przedsiębiorców – mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers International. – Lokale dostępne przy głównych ulicach handlowych w Warszawie, w większości przypadków, nie spełniają kryteriów lokalizacyjnych największych sieci handlowych prowadzących działalność w Polsce lub planujących wejście na nasz rynek. Są one atrakcyjne głównie dla lokalnych przedsiębiorców – zauważają autorzy raportu.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA