Handel w Europie musi postawić na omnichannel

Niemal 60 proc. użytkowników Internetu zamieszkujących Unię Europejską dokonuje zakupów online. W ciągu kolejnych 10 lat sprzedaż w Internecie może osiągnąć 20-25 proc. ogółu wydatków konsumenckich. Jak utrzymać konkurencyjność i rentowność sklepów przez kolejną dekadę – radzą eksperci Savills.
Około 20-25 proc. sprzedaży jest generowana przez Internet, w związku z tym europejscy sprzedawcy powinni zacząć myśleć przyszłościowo. Najnowszy raport Savills - „Megatrendy: Co czeka europejską branżę handlu detalicznego?” koncentruje się na trendach konsumenckich oraz ich wpływie na charakter branży w całej Europie.
Choć handel internetowy ciągle zyskuje na znaczeniu, największy udział w sprzedaży będą jednak wciąż wykazywały sklepy stacjonarne. Jak sugeruje Savills, w ciągu następnych 10 lat ludzie w każdym wieku staną się tzw. omni-konsumentami – na co dzień będą łączyć świat wirtualny z rzeczywistym, a co za tym idzie – będą oczekiwać elastycznej oferty, która pozwoli im korzystać do woli z obu tych światów.
- Branża detaliczna musi dopasować się do zasad i stylu życia zarówno starzejącej się populacji, jak i dynamicznego, młodego konsumenta. Na rynku europejskim istnieją już sprzedawcy, którzy umieli dostosować się do zmian kulturowych i umiejętnie połączyli kanały online i offline w jeden zintegrowany kanał sprzedaży - mówi Eri Mitsostergiou, dyrektor Europejskiego Działu Badań w Savills.
Ponieważ główne ulice miast będą stale dostarczały okazji do interakcji społecznych, klienci nie zrezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych. To główny powód, dla którego uprzyjemnienie pobytu w sklepie stanie się istotnym elementem strategii przyciągania uwagi współczesnego konsumenta.
- Sklepy będą ewoluować w kierunku stacjonarnych sklepów internetowych (walk-in-web-store), których głównym zadaniem nie będzie sprzedaż produktów, ale proponowanie rozwiązań, usług lub angażujących doświadczeń - dodaje Eri Mitsostergiou.
Analitycy Savills przewidują, że dzięki ogromnym ilościom danych, tzw. „big data”, gromadzonych za pomocą nowych technologii, sprzedawcy będą wkrótce mieli możliwość mini-personalizacji oferty w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że będą mogli dopasować ofertę produktową i doświadczenie zakupowe w oparciu o historię zakupów, media społecznościowe, a nawet aktualny nastrój klienta.
Niektórzy sprzedawcy już teraz oferują wyjątkowe doświadczenie zakupowe oparte na wygodzie klienta. Co prawda, brak czasu i wszechobecność technologii w spontaniczny sposób stworzyły popyt na wygodne zakupy, ale dopiero takie rozwiązania, jak click and collect lub dostawa tego samego dnia zawyżyły oczekiwania klientów. Konsumenci nie tylko żądają wygodnych rozwiązań podczas zakupów spożywczych, ale i oczekują ich w przypadku zakupów innych dóbr.
- 1
- 2
-
Joanna 2015-11-18 15:56:16super! ale czy przed publikacją autor nie czyta tekstu? błąd goni błąd, aż się nie da czytać
- EUR 0,43% 4,20 zł
- CHF 0,60% 3,52 zł
- USD 0,72% 3,44 zł
-
10:56
Silesia Outlet rozgrzewa się przed otwarciem
-
10:55
Biznes rośnie na Śląsku
-
10:19
Alma w szczecińskiej Kaskadzie ma już następcę
-
10:14
Najemcy Galerii Jurajskiej biją rekordy sprzedaży
-
10:00
RDI kontynuuje strategię
-
09:55
Nowe życie Domu Zdrojowego
-
09:53
TYLKO U NAS Skanska wejdzie na plac budowy w Gliwicach
-
09:38
Sztangiści w Galerii Wisła
-
09:26
POLECAMY Polskie centra handlowe są wyzwaniem dla zagranicznych marek
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Z garażu na podbój świata
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów