PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel w Europie musi postawić na omnichannel

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 lis 2015 14:20

Handel w Europie musi postawić na omnichannel Fot. Fotolia

Niemal 60 proc. użytkowników Internetu zamieszkujących Unię Europejską dokonuje zakupów online. W ciągu kolejnych 10 lat sprzedaż w Internecie może osiągnąć 20-25 proc. ogółu wydatków konsumenckich. Jak utrzymać konkurencyjność i rentowność sklepów przez kolejną dekadę – radzą eksperci Savills.

REKLAMA

Około 20-25 proc. sprzedaży jest generowana przez Internet, w związku z tym europejscy sprzedawcy powinni zacząć myśleć przyszłościowo. Najnowszy raport Savills - „Megatrendy: Co czeka europejską branżę handlu detalicznego?” koncentruje się na trendach konsumenckich oraz ich wpływie na charakter branży w całej Europie.

Choć handel internetowy ciągle zyskuje na znaczeniu, największy udział w sprzedaży będą jednak wciąż wykazywały sklepy stacjonarne. Jak sugeruje Savills, w ciągu następnych 10 lat ludzie w każdym wieku staną się tzw. omni-konsumentami – na co dzień będą łączyć świat wirtualny z rzeczywistym, a co za tym idzie – będą oczekiwać elastycznej oferty, która pozwoli im korzystać do woli z obu tych światów.

- Branża detaliczna musi dopasować się do zasad i stylu życia zarówno starzejącej się populacji, jak i dynamicznego, młodego konsumenta. Na rynku europejskim istnieją już sprzedawcy, którzy umieli dostosować się do zmian kulturowych i umiejętnie połączyli kanały online i offline w jeden zintegrowany kanał sprzedaży - mówi Eri Mitsostergiou, dyrektor Europejskiego Działu Badań w Savills.

Ponieważ główne ulice miast będą stale dostarczały okazji do interakcji społecznych, klienci nie zrezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych. To główny powód, dla którego uprzyjemnienie pobytu w sklepie stanie się istotnym elementem strategii przyciągania uwagi współczesnego konsumenta.

- Sklepy będą ewoluować w kierunku stacjonarnych sklepów internetowych (walk-in-web-store), których głównym zadaniem nie będzie sprzedaż produktów, ale proponowanie rozwiązań, usług lub angażujących doświadczeń - dodaje Eri Mitsostergiou.

Analitycy Savills przewidują, że dzięki ogromnym ilościom danych, tzw. „big data”, gromadzonych za pomocą nowych technologii, sprzedawcy będą wkrótce mieli możliwość mini-personalizacji oferty w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że będą mogli dopasować ofertę produktową i doświadczenie zakupowe w oparciu o historię zakupów, media społecznościowe, a nawet aktualny nastrój klienta.

Niektórzy sprzedawcy już teraz oferują wyjątkowe doświadczenie zakupowe oparte na wygodzie klienta. Co prawda, brak czasu i wszechobecność technologii w spontaniczny sposób stworzyły popyt na wygodne zakupy, ale dopiero takie rozwiązania, jak click and collect lub dostawa tego samego dnia zawyżyły oczekiwania klientów. Konsumenci nie tylko żądają wygodnych rozwiązań podczas zakupów spożywczych, ale i oczekują ich w przypadku zakupów innych dóbr.

  • 1
  • 2
  • Joanna 2015-11-18 15:56:16
    super! ale czy przed publikacją autor nie czyta tekstu? błąd goni błąd, aż się nie da czytać

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA