PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel w natarciu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 10 paź 2017 11:04

Handel w natarciu Katarzyna Michnikowska, Colliers (fot. materiały prasowe)

W ostatnich trzech miesiącach do użytku oddano ok. 135 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w Polsce, co zwiększyło jej całkowite zasoby do ok. 11,3 mln mkw. W budowie wciąż znajduje się ok. 620 tys. mkw., z czego 29 proc. ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Pozwala to oszacować, że całkowita podaż w 2017 r. wyniesie 350 tys. mkw. – wynika z najnowszego raportu Colliers International.

REKLAMA

W III kwartale br. oddano do użytku trzy nowe centra handlowe, co stanowiło 88,5 proc. kwartalnej podaży. Pozostały udział stanowiły rozbudowy. Największym obiektem ukończonym w minionym okresie była Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.), a kolejnymi - IKEA Lublin I faza (33,5 tys. mkw.) i Vivo! Krosno (21,2 tys. mkw.).

Nowości na rynku

W III kwartale br. w Polsce odnotowano debiuty kilkunastu sieci handlowych. Część z nich - sieć Hamleys, rosyjskie marki z Melon Fashion Group (Love Republic i Zarina) oraz nowe koncepty sportowej sieci 4F – 4Faces i KappAhl – newbie (art. dla niemowląt) otworzyło swoje sklepy w Galerii Północnej. Ważnym wydarzaniem było otwarcie pierwszego sklepu Victoria’s Secret z pełną ofertą w warszawskiej Arkadii. W tej galerii zadebiutowała także rumuńska marka modowa Nissa. Swoją decyzję o wyjściu z Polski ogłosiła natomiast sieć Springfield.

— Kolejna fala debiutów sieci handlowych na polskim rynku spodziewana jest w IV kwartale br. i związana będzie z otwarciem centrum handlowego Wroclavia. We Wrocławiu pojawią się między innymi hiszpańska sieć odzieżowa Sfera, ukraińska Goldi i nowy koncept gastronomiczny firmy AmRest - Blue Frog — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w dziale doradztwa i badań rynku Colliers International.

Wciąż trwa ekspansja polskich sieci na rynkach zagranicznych. Wydarzeniem kwartału było otwarcie pierwszego sklepu Reserved w Londynie, przy Oxford Street. Sieć uruchomiła jednocześnie sprzedaż on-line na rynku brytyjskim.

Dostępna powierzchnia

Średni współczynnik pustostanów w centrach handlowych w osiemnastu największych polskich miastach wyniósł 4,1 proc.. Wśród głównych rynków handlowych najniższą wartością współczynnika powierzchni niewynajętej charakteryzuje się Warszawa (2,6 proc.), z kolei najwięcej dostępnej powierzchni znajduje się w Katowicach (5,9 proc.). Wśród miast dużych (150 tys. - 400 tys. mieszkańców) najwięcej wolnej powierzchni znajdziemy w Radomiu (10,9 proc.), a najmniej w Bielsku-Białej (1,3 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA