PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Handel w niedziele przeniesie się do sieci - LPP o nowych regulacjach

Handel w niedziele przeniesie się do sieci - LPP  o nowych regulacjach
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2017 17:22

Spodziewamy się, że ewentualny spadek obrotów zrównoważy zwiększony ruch w e-commerce - tak wiceprezes zarządu LPP Przemysław Lutkiewicz komentuje przyjęte przez sejm regulacje. Zgodnie z przyjętą przez Sejm ustawą 1 marca zacznie się stopniowe wygaszanie niedziel z handlu, aż do zupełnego zakazu w 2020 roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2017 17:22

- Zakupy dokonywane przez klientów wszystkich marek LPP w niedzielę stanowią 18 proc. łącznej sprzedaży z całego tygodnia, dlatego nie ulega wątpliwości, że wprowadzane regulacje będą dla nas niekorzystne. Uwzględniliśmy ten czynnik wśród ryzyk na rok 2018. Na przykładzie rynku węgierskiego prognozujemy, że w wyniku tego typu regulacji część handlu w sposób naturalny przeniesie się na pozostałe dni tygodnia. Spodziewamy się także, że ewentualny spadek obrotów w te dni zrównoważy zwiększony ruch w e-commerce. Klienci będą chętniej korzystali z zakupów internetowych, co akurat wpisuje się w naszą strategię dynamicznego rozwoju tego kanału sprzedaży – mówi Przemysław Lutkiewicz.

Jeśli proponowane regulacje wejdą w życie od 1 marca 2018 r. w każdym miesiącu będą dwie niedziele handlowe - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 roku będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu – ostatnia. Od 1 stycznia 2020 roku będzie obowiązywał zakaz handlu we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku, z pewnymi odstępstwami.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • ehhhhh 2017-11-28 11:05:18
    Trzeba sobie jakoś radzić jak władza utrudnia prowadzenie biznesu w tym kraju.
  • mike 2017-11-28 15:13:17
    Taka popularna marka wiele na zakazie nie powinna stracić.
  • gicior 2017-11-28 16:58:23
    I bardzo dobrze że firmy szukają rozwiązań przy nowej ustawie, LPP jak widać już o tym myśli i ma pierwsze pomysły.
  • ewela 2017-11-28 18:59:05
    Wielkie sieci handlowe zawsze znajdą sposób by nie być stratne
  • Benio 2017-11-28 19:25:48
    Ustawą ustawą a handlować trzeba, te wielkie supermarkety nie będą stratne na zakazie w taki czy inny sposób zarobią swoje
  • ewa 2017-11-28 19:32:24
    Myślę, że ta ustawa pomoże małym osiedlowym sklepom które walczą o byt, natomiast te giganty i tak znajdą sposób żeby odbić sobie wolne niedziele
  • wiszka 2017-11-29 13:07:15
    Mnie trochę przerażają ten natłok ludzi w sobotę, ale to głównie w hiper- i supermarketach. Sklepy odzieżowe mają ten plus, jak słusznie zauważył pan w artykule, że część ludzi przerzuci się na zakupy internetowe, a reszta przyjdzie w inny dzień.
  • martin 2017-11-29 17:11:02
    Mnie się podoba opcja że spółka taka jak LPP nie panikuje tylko szuka rozwiązania.
  • julio 2017-11-30 15:36:24
    Dni nie mają znaczenia, ludzie chcą kupować w Reserved i będą kupować, nieważne czy w niedzielę czy inny dzień tygodnia.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.204.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.