PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel w rytmie omni

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 wrz 2015 12:47

Handel w rytmie omni Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Najnowsza inwestycja Gemini Holding – Gemini Park Tychy – została zaprojektowana z myślą o nowoczesnej technologii sprzedaży wielokanałowej. Będzie to zarazem jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce, które już na etapie projektowym uwzględnia założenia modelu omnichannel.

REKLAMA

Obecnie coraz więcej klientów kupuje produkty przez Internet lub porównuje ceny towarów w sklepach stacjonarnych z internetowymi ofertami. Omnichannel to nowoczesny model sprzedaży wielokanałowej, który jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów.

Rozwiązanie to narodziło się na zachodzie, natomiast w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. Dzięki omnichannel m.in. klient po wejściu do sklepu stacjonarnego na ekranie swojego smartfona może zobaczyć spersonalizowaną, dostosowaną do swojego wieku lub płci ofertę marki. Strategia ułatwia także odbiór towarów zakupionych drogą internetową w sklepach stacjonarnych oraz oferuje możliwość skorzystania z wirtualnej przymierzalni. Ponadto klient stojąc przy manekinie ma również możliwość otrzymania informacji na temat oglądanej stylizacji, dzięki aplikacji na smartfona, która jednocześnie ułatwia zlokalizowanie zaprezentowanych ubrań na sklepowych półkach. Technologia omnichannel daje także sposobność do robienia zakupów online, będąc w kawiarni centrum handlowego, a następnie odbiór towarów w sklepie stacjonarnym. Idea wielokanałowego handlu gwarantuje konsumentom dużą swobodę i niezależność.

– Mimo, że omnichannel docelowo ma za zadanie służyć przede wszystkim klientom, jest to także rozwiązanie istotne dla najemców, które pomaga w dystrybucji produktów za pomocą różnych kanałów. Model wielokanałowy znacząco wpływa na zyski sprzedawców, którzy mogą połączyć sprzedaż stacjonarną oraz internetową, zyskując przy tym lojalność klientów – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Z danych raportu Forrester Research, który ukazał się pod koniec 2011 roku wynika, że prawie 50 proc. detalistów, którzy zdecydowali się na użycie strategii omnichannel, odnotowało wzrost przychodów. Handlowcy, którzy jako pierwsi zastosują w swoich działaniach omnichannel, będą mogli wygrać z konkurencją nie tylko sklepów internetowych, ale również stacjonarnych. 

W badaniach „Omnichannel commerce – Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach” autorzy sprawdzili, jak największe sieci handlowe w Polsce radzą sobie z integracją kanałów sprzedaży. Analiza pokazała, że m.in. marki takie jak Douglas, Leroy Merlin, Jula, Deichmann czy Euro-Net są liderami sprzedaży wielokanałowej i na bieżąco monitorują zmiany na rynku.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA