PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handlowa batalia o Wrocław

  • Autor: Propertynews.pl
  • 10 gru 2014 15:02

Handlowa batalia o Wrocław

Czy czas wielkopowierzchniowych obiektów handlowych we Wrocławiu się skończył? Zdaniem panelistów sesji handlowej Property Forum Wrocław 2014 miasto ma wciąż potencjał do realizacji kolejnych projektów. Potrzebny jest jednak świeży pomysł i wysoka jakość.

REKLAMA

Szansa na nowe
Wrocław to jedno z najbardziej nasyconych pod względem powierzchni handlowej polskich miast. Na trudnym rynku wciąż powstają jednak nowe projekty. Zdaniem Ewy Kolendry, dyrektor obecnie rozbudowywanego Parku Handlowego Bielany, potencjał do osiągnięcia sukcesu jest wciąż olbrzymi. - Kluczowa w moim odczuciu nie jest liczba obiektów, ale ich jakość. Zwycięzcą wyścigu będzie ta firma, która optymalnie dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów - powiedziała.

Mirosław Koszany, prezes zarządu firmy Biuro Inwestycji Kapitałowych tłumaczył, że decyzja o budowie nowej inwestycji handlowej spoczywa na deweloperach i to oni podejmują ewentualne ryzyko. - Nie zapominajmy, że Wrocław rozwija się bardzo szybko pod względem demograficznym. Za kilka lat potrzeby będą zupełnie inne, zarówno jeśli chodzi o ofertę obiektów, jak i ich lokalizację - zauważył.

Dla tego nowe inwestycje mają rację bytu. Henryk Wojciechowski, dyrektor rozwoju i komercjalizacji w Vantage Development dodał, że siła nabywcza Wrocławian jest jedną z największych w Polsce. Wysokie nasycenie nie musi więc oznaczać końca lokalnego rynku. - Na pewno czeka nas zmiana, trzeba poszukiwać nowych rozwiązań - dodał.

Przyciągnąć klientów
O ile nowe projekty z reguły mogą zaoferować lepszą jakościowo powierzchnię, o tyle starsze muszą szukać nowych rozwiązań. Tu kluczem jest dostosowywanie centrów handlowych do zmieniających warunków. - Doskonałym przykładem jest Legnica. Swojego czasu było to bardzo nasycone powierzchnią handlową miasto. Galerie przystosowały się jednak do nowych warunków, dzięki czemu dziś wzajemnie uzupełniają swoją ofertę. Jedno zmieniło się nawet w hotel - tłumaczył Piotr Kowalski, dyrektor Działu Komercjalizacji w Rank Progress.

Innym problemem, z jakim muszą radzić sobie starsze centra, to kwestia oferty handlowej. - Dziś aktywny rozwój prowadzi około 180 najemców. Oznacza to, że w przypadku dużych aglomeracji pojawiają się te same firmy. Dlatego deweloperzy muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: czy dalej będziemy robić to co inni, czy zmienimy swój pomysł na inwestycję - podsumował Kowalski.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA