PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handlowa fala powraca nad morze

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 wrz 2016 07:21

Handlowa fala powraca nad morze Katarzyna Michnikowska

W Trójmieście już od lat nie powstało żadne nowe centrum handlowe. Niedługo ma się to zmienić. O tym, jak fala modernizacji przekształci się w falę nowych inwestycji mówi Katarzyna Michnikowska z Colliers International.

REKLAMA

W Trójmieście działają aż 24 centra handlowe o łącznej powierzchni 688 tys. mkw. GLA. Nasycenie w regionie osiągnęło poziom 664 mkw./1 000 mieszkańców, a jedno centrum handlowe obsługuje średnio 41 670 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi 46 752 PLN rocznie. 

W ostatnim okresie modernizacjom i rozbudowom poddano w Trójmieście kilka centrów handlowych, z czego najbardziej spektakularna zmiana dokonana została w centrum handlowym Riviera (dawne Wzgórze). Do użytku oddano także dodatkową powierzchnię w centrum Morena (blisko 6 tys. mkw. GLA).

– W Trójmieście, po okresie intensywnych modernizacji istniejących obiektów, powstają obecnie dwa centra handlowe w sąsiedztwie dworców kolejowych – Galeria Metropolia i Forum Gdańsk. Obiekty te, to wielofunkcyjne kompleksy połączone funkcjonalnie z otaczającą zabudową miejską i węzłami komunikacyjnymi - miejsca do robienia zakupów, pracy i spędzania wolnego czasu – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W trójmiejskich centrach handlowych znajduje się 1 770 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 565 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (27 proc.), usługi (13 proc.) oraz obuwie, torby i galanteria skórzana (8 proc.). Największą ofertę handlową zapewnia mieszkańcom Trójmiasta centrum handlowe Matarnia o powierzchni ponad 81 tys. mkw. GLA.

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 transakcji najmu na trójmiejskim rynku można wymienić m.in.: H&M (ok. 2 100 mkw.) w centrum Osowa w Gdańsku, Jysk (ok. 1 070 mkw.) w centrum Matarnia w Gdańsku, Piotr i Paweł (ok. 1,8 tys. mkw.) i Mango (ok. 1 280 mkw.) w Forum Gdańsk. Tiger Gym (ok. 2 tys. mkw.) otworzył się w centrum Riviera w Gdyni. Swoje sklepy powiększyły również Reserved (do 1,5 tys. mkw.) i Carry (do 1,1 tys. mkw.) w Galerii Morena w Gdańsku.

Średni współczynnik pustostanów wyniósł na koniec czerwca br. 2,7 proc. (3,3 proc.w grudniu 2015). Stawki czynszowe w Trójmieście wynoszą 43- 45 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody w najlepszych centrach handlowych.

 

  • Tom 2016-09-13 08:14:47
    Matarnia to nie centrum handlowe, tylko park handlowy. Największym centrum jest Riviera.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA