PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handlowa przyszłość Krakowa to modernizacje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 paź 2016 14:39

Handlowa przyszłość Krakowa to modernizacje Kraków, fot. Pixabay

W Krakowie wciąż brakuje nowych inwestycji handlowych. Już istniejące projekty przechodzą jednak gruntowne zmiany.

REKLAMA

Konsumenci w Krakowie mogą zrobić zakupy w 15 centrach handlowych o łącznej powierzchni 548 tys. mkw. GLA. Na tysiąc mieszkańców przypada 528 mkw. powierzchni sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. Na jedno centrum handlowe przypada średnio 66 670 osób. Siła nabywcza mieszkańców Krakowa w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 55 630 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Kraków”.

W okresie styczeń 2015 - czerwiec 2016 w mieście nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego. Największą budowaną obecnie inwestycją handlową w Krakowie jest centrum Serenada (ok. 42 tys. mkw.). Największym obiektem handlowym w regionie pozostaje Bonarka City Center o powierzchni 91 tys. mkw. GLA z 270 sklepami, punktami usługowymi i gastronomicznymi.

— Krakowski rynek centrów handlowych rozwija się obecnie poprzez modernizacje, rozbudowy i re-modeling istniejących centrów handlowych. Największą zmianę w najbliższych latach przyniesie otwarcie CH Serenada, które zintegrowane z istniejącym CH Krokus stanowić będzie jeden z największych obiektów handlowych w mieście. Warto zwrócić również uwagę na planowaną zmianę funkcji Galerii Plaza, która ma przekształcić się w centrum wyprzedażowe – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W krakowskich centrach handlowych znajduje się ok. 1 400 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 715 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: mody (26 proc.), usług (14 proc.) oraz obuwia, toreb i galanterii skórzanej (8 proc.).

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 transakcji najmu na krakowskim rynku można wymienić m.in.: H&M (ok. 2 300 mkw.), Carry (ok. 1 800 mkw.), Mango (ok. 1 000 mkw.) w Serenadzie, Sphinx (ok. 450 mkw.) w Bonarce, English Home (ok. 215 mkw.) w Galerii Bronowice oraz Medicine (ok. 200 mkw.) w Galerii Krakowskiej.

Średni współczynnik pustostanów na koniec 2015 roku osiągnął poziom 3,8% i pozostawał stabilny, nieznacznie spadając w czerwcu 2016 do 3,3 proc. Najwyższe czynsze (na poziomie 43-45 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody) są zbliżone do stawek w innych miastach o podobnej wielkości i sile nabywczej mieszkańców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA