PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Handlowcy mogą zacierać ręce. Walentynki generują zyski

Handlowcy mogą zacierać ręce. Walentynki generują zyski
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 lut 2019 16:47

Aż 59 proc. Polaków zadeklarowało, że w tym roku będzie obchodzić Walentynki. Prawie 70 proc. z nich kupuje z tej okazji prezent drugiej połówce. Ile są skłonni wydać, czy miłość można kupić i jak Dzień Zakochanych wpływa na sprzedaż?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 lut 2019 16:47

Zaledwie 12 proc. Polaków deklaruje, że na prezent dla ukochanej osoby może przeznaczyć maksymalnie 50 złotych. Większość wydaje więcej – dla 20,4 proc. ankietowanych górną granicą jest 100 złotych. W tej cenie można kupić duży bukiet kwiatów, perfumy, a nawet bieliznę. Do 200 złotych przeznaczy na tę okazję 20 proc. osób. Natomiast 5,6 proc. ankietowanych planuje wydać ponad 300 złotych. To kwota, która potrafi wyrządzić dziurę w domowym budżecie, zwłaszcza młodych osób, a to właśnie oni, w dużej mierze, przyczyniają się do sukcesu tego komercyjnego święta.

Millenialsi „kupują” Walentynki i w Walentynki. W XXI wieku miłość stała się podstawą rozwoju przemysłu. Kręcimy o niej filmy i piszemy książki. Oglądamy seriale. Miłością dzielimy się na Instagramie. Dla like’ów, share’ów i serduszek rezygnujemy z prywatności. Z roku na rok pokazujemy w Internecie coraz więcej naszego życia i coraz więcej chcemy mieć do pokazania. Miłość przede wszystkim musi zatem wyglądać…

Większość klientów poświęca dużo czasu na wybór prezentu walentynkowego. W okresie okołowalentynkowym częściej, niż zazwyczaj odwiedzają galerie handlowe, a najemcy robią wszystko, aby przyciągnąć ich do sklepów. Promocje, aranżacja witryn sklepowych, wystrój wnętrza – wszystko to elementy przemyślanej strategii marketingowej.

Tego dnia w wielu restauracjach można spróbować potraw ze specjalnego, dedykowanego walentynkom menu. Czekoladowe fondue z owocami, kurczak w czerwonym winie, lasagne… To tylko niektóre potrawy, którymi kuszone są pary. Również wobec promocji trudno pozostać obojętnym. Niektóre sklepy oferują zniżki na drugi i trzeci produkt. Czasami można otrzymać też bon rabatowy na kolejne zakupy.

– Podobno miłości nie można kupić, ale patrząc na wyniki sprzedaży, mam wątpliwości, czy to prawda – mówi Katarzyna Kaczmarek, Marketing Manager Paku Handlowego Matarnia. – W lutym zawsze obserwujemy wzrost. Walentynki bez wątpienia generują zyski.

 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.146.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.