PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handlowe lokomotywy, czyli co decyduje o powodzeniu centrum handlowego

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 paź 2018 14:27

Handlowe lokomotywy, czyli co decyduje o powodzeniu centrum handlowego Fot. Shutterstock

Klienci galerii handlowych chcą nie tylko robić w nich zakupy, ale spędzać wolny czas, korzystać z bogatej oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Jednak o tym, które centrum odwiedzą decyduje w dużym stopniu odpowiedni dobór najemców.

REKLAMA

Rynek powierzchni handlowych w Polsce jest coraz bardziej dojrzały i konkurencyjny dlatego, aby z sukcesem zawalczyć o coraz bardziej wymagających klientów, centra muszą wymyślić się na nowo, obrać odpowiednią strategię działania, mieć bogatszą ofertę oraz pełnić dodatkowe funkcje i usługi.
- Właściciele galerii handlowych stoją obecnie przed dużym wyzwaniem, aby zaimponować atrakcyjną ofertą, która nie będzie powieleniem innych obiektów w mieście – mówi Anna Hofman, Associate, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.

Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów są tzw. handlowe lokomotywy, czyli starannie dobrane atrakcyjne marki lub nowe koncepty sklepów, których nie mają inne centra handlowe.

Wielofunkcyjne projekty

Centra handlowe to już nie tylko sklepy. Nadążając za zmieniającymi się trendami i potrzebami klientów, rozbudowują się lub przebudowują, stając się multi-funkcyjnymi projektami, łączącymi funkcje handlowe, gastronomiczne, rozrywkowe, a także biurowe i hotelowe.

Blue City przebudowuje obecnie 21,6 tys. mkw. powierzchni. Duże zmiany przechodzą przede wszystkim trzy najwyższe poziomy centrum, gdzie będzie skoncentrowana oferta rozrywkowa i gastronomiczna. W centrum powstaje pierwsze w Warszawie ośmiosalowe, nowoczesne kino Helios, największy klub fitness w Polsce Fit/One, nieznany jeszcze w Polsce koncept rozrywkowy TEPfactor. Trwa rozbudowa największej w Warszawie sali zabaw dla dzieci Inca Play, która zajmie 1,3 tys. mkw. Będą też nowe restauracje.

- W 2019 rok wejdziemy z zupełnie nowym Blue City, którego oferta będzie wyróżniała się na rynku. Mamy nadzieję, że inwestycje, jakie realizujemy spowodują, że odwiedzalność naszego centrum wzrośnie, zwłaszcza w niedziele niehandlowe, a restauracje i atrakcje rozrywkowe będą się uzupełniać w przyciąganiu klientów – mówi Yoram Reshef.

Jaki klient, takie centrum

Zmiany w centrach handlowych potwierdzają liczby. - W ostatnich latach udział gastronomii i rozrywki w centrach handlowych wzrósł z 5 do 10 proc., a w niektórych centrach nawet do 20 proc. Moda i zakupy mają w dalszym ciągu dominującą funkcję. Jednak klienci oprócz zakupów poszukują miejsc pod jednym dachem do spędzania wolnego czasu w komfortowych i atrakcyjnych warunkach – tłumaczy Anna Hofman.

Zdaniem Anny Wysockiej, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych z JLL Polska, wprowadzając zmiany, centra powinny jednak pamiętać o oszacowaniu właściwej ich skali, czyli dostosowaniu do oferty komplementarnej lub typu odwiedzającego centrum klienta.

Obecnie centra handlowe nawet na chwilę nie mogą spocząć na laurach. Wciąż muszą szukać oryginalnych pomysłów, analizować badania i statystyki oraz szukać odpowiedzi na pytanie czego oczekują najemcy i klienci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.