PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handlowy dylemat Poznania

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 lut 2013 15:06

Handlowy dylemat Poznania

Wysoki poziom nasycenia powierzchnią handlową, ogromna liczba obiektów planowanych i w realizacji czy szeroka oferta najemców - to wystarczające argumenty za tym, by Poznań stracił status miasta z perspektywami do dalszego rozwoju projektów handlowych. Mimo to deweloperzy nie spuszczają z oczu stolicy Wielkopolski i są w stanie dostrzec na niej rynkowe nisze. Mają tylko jedno ale: władze Poznania muszą stworzyć spójną politykę planistyczną.

REKLAMA

W najbliższym czasie, za sprawą takich inwestycji jak budowa Poznań City Center, CH Łacina czy rozbudowa Parku Handlowego Franowo, handlowa mapa Poznania bardzo się zmieni. - Jeśli obiekty te zostaną oddane do użytku zgodnie z planem, wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w mieście wzrośnie tak znacząco, że Poznań na długie lata znajdzie się na szczycie listy ośrodków o największym nasyceniu powierzchnią handlową na tys. mieszkańców - zapowiada Marek Noetzel, partner, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.

Podaż nowej powierzchni handlowej, planowanej do oddania w Poznaniu do końca 2013 roku, to ok. 75 tys. mkw. Obecnie w budowie znajduje się też wielofunkcyjny obiekt Galeria MM (ok. 5 tys. mkw. powierzchni handlowej). W planach deweloperów są też m.in. centra handlowe Łacina (Apsys) i Metropolis (Echo Investment) czy mniejszy projekt Półwiejska 2.

- Błędem jest realizowanie zbyt wielu inwestycji w krótkim okresie. Każdy rynek jest w stanie przyjąć ogromną ilość powierzchni, ale potrzebuje na to dużo czasu. Sytuacja jaka ma miejsce w Poznaniu powoduje, że wszyscy są stratni, a banki nie są skłonne finansować przedsięwzięć, które mają tak dużą konkurencję - argumentuje Marek Noetzel.

(Nie)kontrolowany rozwój
Stanisław Bogacki, prezes zarządu wywodzącej się z Poznania spółki Solar Company SA, winą za obecny stan rzeczy w Poznaniu obarcza strategię władz miasta. - Polityka dotycząca rozwoju rynku centrów handlowych w mieście nie jest dobra, gdyż dopuszcza niekontrolowany rozwój tej powierzchni. Tymczasem liczba klientów dokonujących zakupów w centrach handlowych nie zwiększy się, tak jak w najbliższym czasie nie wzrośnie siła nabywcza mieszkańców miasta i całego regionu - zauważa prezes spółki Solar i dodaje, że obawia się problemów komunikacyjnych, z jakimi mieszkańcy będą mieć do czynienia po otwarciu powstających dziś obiektów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA