PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

High-tech czy offowe lofty - jak w przyszłości zmienią się centra handlowe?

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 kwi 2014 13:56

High-tech czy offowe lofty - jak w przyszłości zmienią się centra handlowe?

Wiele centrów handlowych w Polsce przechodzi remodeling. Zmieniają się też sklepy - ich wystrój, wyposażenie, a nawet funkcje. - Przyszłość salonów sprzedaży to synergia świata realnego z wirtualnym, przy użyciu technologii - mówi w rozmowie z propertynews.pl architekt Dariusz Gocławski, z pracowni A+D.

REKLAMA

Czy jako architekt, twórca projektów sklepów i showroomów zauważa Pan wpływ e-commerce na wygląd i funkcjonowanie placówek handlowych?

Tak. Moi klienci coraz częściej proszą o uwzględnienie w projektowanych sklepach miejsca, w którym konsument może "spotkać się" z e-twarzą marki. Jednak na razie takie ruchy podejmuje się średnio w co trzecim sklepie.

W 2/3 projektów sugeruję, lub nawet edukuję zarządy placówek handlowych, konieczność włączenia w projekt całego, "niewidzialnego" obszaru. Sklepy internetowe, wszelkie działania PR w sieci, portale opiniotwórcze, porównywarki cen, szybkość przepływu informacji, przychylne zdania blogerów itd. - to wszystko ma bowiem ogromny potencjał, ale też wpływ na markę i placówkę sprzedaży. Przekłada się to bezpośrednio na obroty firmy, popyt i podaż.

Co w takim razie należy uwzględnić w projekcie nowoczesnego sklepu?


W naszych projektach przykładamy szczególną wagę do łączenia funkcji sklepu realnego z wirtualnym. Uwzględniamy więc podobne rozwiązania stylistyczne w strefie realnej i wirtualnej: takie same kolory, układ produktów, opisy, infografikę czy nawigację. To powoduje, że konsument ma świadomość kontaktu z tą samą firmą, jakością i ofertą.

Jak te zmiany odbiją się w dłuższej perspektywie czasowej na funkcjonowanie centrów handlowych? Czy tradycyjne sklepy zastąpią showroomy?

W tym przypadku "dłuższa perspektywa" nastąpi już za 3-5 lat. Najprawdopodobniej współpraca sklepów realnych z wirtualnymi dojdzie do maksimum. Sieci wykorzystają telefony, skrzynki mailowe, radio czy telewizję, by przyciągnąć nasze zainteresowanie.

Przechodząc obok sklepu czy galerii, będziemy dostawać komunikaty: dźwiękowe, sms-owe, wyświetlane na GPS-ie, precyzyjnie skrojone na nasze potrzeby ogłoszenie reklamowe zachęcające do konkretnego zakupu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA