PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hipermarkety nie są już handlem nowoczesnym

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 maj 2015 13:58

- Dla wielu ludzi hipermarket nie jest convenience, tylko jest męczeniem. Hipermarkety nie są nowoczesne. To "stary słoń", który był tworzony w latach 50., po wojnie, gdy ludzie nic nie mieli. Wtedy hipermarkety były dla nich wielkim "wow" - mówił w środę podczas konferencji prasowej KPMG Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

REKLAMA

Zdaniem Martinho, podobny efekt "wow" widoczny był w Polsce na początku lat 90., po zakończeniu PRL, gdy w kraju pojawiły się hipermarkety. Szybko zdobyły one rzeszę klientów, gromadząc wiele produktów pod jednym dachem.

- Dziś jednak naprawdę nowoczesne są małe sklepy, które w dużo większym stopniu są w stanie sprostać oczekiwaniom konsumenta, są dużo bardziej elastyczne. Zaczynają się pojawiać ich różne modele, bardzo specjalistyczne, dopasowane do konkretnych potrzeb - tłumaczył Martinho.

Jak mówił członek zarządu Eurocash, na dzisiejszą kondycję hipermarketów najbardziej wpływa to, że zakupy w Polsce przestały być już atrakcją samą w sobie.

- Zakupy to jest coś racjonalnego, coś co bardzo często potrzeba zrobić sprawnie, bo prawdziwą atrakcją jest co innego: gotowanie, przyjęcie gości w domu, grillowanie razem, a nie sam fakt, że idziemy do sklepu. Zakupy spożywcze to już nie jest żadna atrakcja - oznajmił Martinho.

Z jego opinią nie zgodził się Francois Vincent, dyrektor Business Unit Supermarkety i Sklepy Convenience w Carrefour Polska. Zdaniem przedstawiciela francuskiej sieci, hipermarkety wcale nie są przestarzałym modelem.

- Hipermarket w pewnym sensie jest convenience, gdyż pod jednym dachem klient ma dostęp do całej oferty, która jest na rynku, ma dostęp do innowacji. Trzeba pamiętać, że hipermarkety oferują nie tylko asortyment spożywczy, ale też przemysłowy. Jaki błąd popełniły hipermarkety w ostatnich latach? Może gdzieś zrezygnowały z innowacji. Ale jeśli hipermarket wróci do fundamentów, będzie oferował innowacje, to ponownie stanie się atrakcy - powiedział Vincent.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA