PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hipermarkety nie złożą broni

  • www.portalspozywczy.pl
  • 07 mar 2014 15:47

Hipermarkety nie złożą broni

Na polskim rynku docelowo jest miejsce dla mniejszej liczby sieci hipermarketowych niż obecnie, jednak ewentualne wyjście z Polski jednego z operatorów to kwestia dalszej przyszłości. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG.

REKLAMA

Udziały hipermarketów w polskim rynku handlowym od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie, oscylując wokół kilkunastu procent (według firmy Nielsen jest to obecnie 12 proc. - red.) udziałów w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce.

Jak zauważa dyrektor KPMG, z jednej strony działające od wielu lat, kiedyś bardzo atrakcyjne, hipermarkety tracą klientów, którzy odpływają m.in. do dyskontów. Z drugiej strony - powstają kolejne sklepy w tym formacie, ale otwiera ich się mniej i są to placówki o mniejszej powierzchni, lepiej dostosowane do obecnych realiów rynkowych. Dzięki temu hipermarkety są w stanie utrzymać stabilny udział w rynku.

Jego zdaniem, jednym z problemów hipermarketów jest brak atrakcyjnych lokalizacji pod nowe sklepy. - Obecnie najlepszymi miejscami do lokowania sklepów w tym formacie są nowe galerie handlowe, gdzie hipermarket, jako kluczowy najemca, ma zapewniony stały napływ klientów, a jednocześnie szeroki asortyment oferowany przez taki sklep jest atrakcyjny dla odwiedzających galerię. Jednak na rynku nie powstanie już wiele dużych, atrakcyjnie zlokalizowanych galerii handlowych, w których mógłby powstać hipermarket. Będą to raczej pojedyncze przypadki - podkreśla ekspert.

- Obecnie powstają niewielkie centra handlowe, gdzie najemcą jest supermarket lub nawet dyskont. Patrząc na rynek hipermarketów, możemy zatem mówić o pewnej stagnacji jeśli chodzi o rozwój i stabilizacji w przypadku udziałów w rynku detalicznym - dodaje.

W najbliższym czasie będzie pojawiało się coraz więcej pytań o to, co zrobić ze starymi lokalizacjami, które mają po kilkanaście lat, tracą klientów i wymagają solidnego remontu, a także nowego pomysłu na funkcjonowanie. Jak ocenia ekspert KPMG, być może potrzebne będą bardziej radykalne decyzje - czasami bardziej będzie się opłacało wyburzyć stary obiekt i postawić na jego miejscu inny, często oferujący zupełnie nowe funkcje. Tym samym, część obiektów może zniknąć z rynku.

- Hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - mówi Piotr Grauer.

Przeczytaj więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA