PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hipermarkety tracą udziały w rynku. Potrzebne zmiany w koncepcji ich działania

  • dlahandlu.pl
  • 20 sie 2014 11:22

Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, prezesa FMCG Business Consulting, prawdziwym wyzwaniem dla handlu detalicznego jest zmiana w koncepcji działania hipermarketów.

REKLAMA

- Jednym z przykładów może być hipermarket Tesco przy ul. Połczyńskiej w Warszawie, który w znaczący sposób przeniósł ciężar swojej sprzedaży na kanał internetowy. Kto znajdzie najbardziej atrakcyjne dla klientów rozwiązanie, ten wygra batalię o rynek obiektów wielkopowierzchniowych - podkreśla ekspert.

Ubiegły rok był okresem stagnacji na rynku spożywczym w Polsce w związku z dynamiką wzrostu poniżej 2 proc. - To właśnie hipermarkety są tym formatem, który obecnie przeżywa największe problemy. Dotyczy to zwłaszcza sklepów sieci Tesco, Carrefour, czy niedawno przejętego Reala. To one obecnie podlegają największym zmianom - nowy wystrój, dodatkowe usługi, kasy samoobsługowe, itp. - dodaje.

Jak dodaje, z drugiej strony bardzo dobrze sobie radzi marka Kaufland oraz Auchan. Ta pierwsza z powodu najmniejszych sklepów w tym formacie oraz umiejscowieniem ich blisko dużych skupisk ludzi (osiedla), a druga w związku z częstym występowaniem w dużych galeriach handlowych, które przyciągają klientów do robienia zakupów nie tylko spożywczych. - Polacy coraz chętniej spędzają czas w dużych galeriach, gdzie mogą nie tylko dokonać zakupów, ale również zrelaksować się, skorzystać z oferty gastronomicznej, sportowej czy nawet teatralnej - mówi Jarosław Frontczak, główny analityk handlu detalicznego PMR.

Hipermarkety tracą udziały w rynku - każdy kolejny kwartał to spadek sprzedaży o 4-5 pkt proc. W rezultacie udział tego formatu w tym rynku spadł o 0,7 pkt. proc. do 11,9 proc. Format cały czas szuka "nowego otwarcia", również na Zachodzie. Niedawno brytyjska prasa opisywała, jak ciężka dla hipermarketów i dużych supermarketów jest konkurencja w postaci Aldi czy Lidla. Udziały Tesco, Asda czy Sainsbury's w przyszłości mają maleć, dyskontów - rosnąć.

W Polsce w segmencie hipermarketów działają: Kaufland (177 sklepów), Real+Auchan (49+29) , E. Leclerc (43 sklepy), Tesco (ok. 85 hipermarketów z bazy 450 sklepów).


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA