PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Historyczne obiekty sklepami przyszłości?

Historyczne obiekty sklepami przyszłości?
mat.pras. Trilux
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 30 kwi 2019 12:19

Koszyki, Hala Gwardii, Manufaktura czy gdańska Hala Targowa – wszystkie ceglane, zrewitalizowane i atrakcyjne – zarówno z punktu widzenia konsumenta, jak turysty. Czy, paradoksalnie, obiekty z historią będą odgrywać istotną rolę w przyszłości zakupów?

Po 2000 roku wyremontowano lub oddano do użytku miejsca takie jak gdańska hala targowa (modernizacja w 2005 roku), łódzka Manufaktura (otwarcie w 2016) i warszawskie obiekty: Hale Mirowskie (zachodnia wyremontowana w 2011 i wschodnia zmodernizowana w 2017) i Koszyki (działające na nowo od 2016 roku). Wszystkie te obiekty wywołują podobne architektoniczne skojarzenia i świadomie nawiązują do swojej historii. Choć w różnym natężeniu, każdy z nich jest nie tylko sklepem, ale także miejscem turystycznym, kulturalnym i rozrywkowym. Trend polegający na rewitalizacji lub przekształceniu w placówki handlowo-lifestyle’owe obiektów sprzed ponad stu lat widoczny jest także u naszych zachodnich sąsiadów.

"W jednym z tego typu wdrożeń postindustrialnym sklepie REWE w Hamburgu – wykorzystano system zarządzania oświetleniem LiveLink Grupy Trilux, pozwalający zmieniać charakter światła w sytuacjach, gdy placówka handlowa staje się sceną wydarzeń kulturalnych. Charakterystyczne dla podobnych obiektów: bogata oferta dodatkowych aktywności dla klientów oraz rozbudowana strefa gastronomiczna przyciągają do nich młodzież i sprawiają, że o lokalizacjach po prostu się mówi. Elementy pomysłu, jak choćby przekształcanie galerii i sklepów w centra lifestyle’owe z koncertami, zajęciami podobnymi do tych z domów kultury itp., stają się dziś coraz bardziej powszechne" - mówi Filip Gabryelczyk, Menadżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.

Sasa Surdanovic, właściciel otwartego w 2018 marketu REWE w dawnej fabryce Zeise w Hamburgu mówi: - Poprzez architekturę, design sklepu i jego oświetlenie nawiązujemy do przeszłości i czynimy z REWE chętnie odwiedzane w czasie wolnym miejsce o dużej sile oddziaływania. Asortyment i żywność świeża powinny być dla klientów tak samo atrakcyjne co tzw. strefa lounge. Dlatego też pomyślane jako kontrapunkt do ciemnego wystroju oświetlenie tworzy przykuwające uwagę akcenty i przyciąga konsumentów do powierzchni handlowych. Sprzedajemy artykuły spożywcze, ale prezentujemy je w zaskakujących aranżacjach. Bardzo lubię otwartość całej tej przestrzeni i sposób, w jaki łączymy historię fabryki Zeise z nowoczesnymi zakupami. Stalowe dźwigary, przeszklona podłoga i wyeksponowana w samym środku sklepu okrętowa śruba napędowa – dzięki nim wpletliśmy historię we współczesne życie tej dzielnicy - podsumowuje.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.