PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hygienika przejmuje Schleckera. Będzie konkurować z Rossmannem czy Douglasem

  • Autor: PAP
  • 12 cze 2012 22:29

Hygienika przejmuje Schleckera. Będzie konkurować z Rossmannem czy Douglasem

Producent pieluch i wyrobów higienicznych uzyskał wyłączność na negocjacje dotyczące kupna sieci sklepów drogeryjnych Schlecker Polska. - Złożyliśmy już ofertę wiążącą. Warunki transakcji powinniśmy doprecyzować na spotkaniu w przyszłym tygodniu, a sfinalizować całą operację na przełomie czerwca i lipca - tłumaczy Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.

REKLAMA

Kamil Kliniewski nie ujawnia na razie kwoty, jaką spółka zamierza zapłacić za przejmowaną firmę. Przyznaje jedynie, że przekracza ona wartość kapitałów własnych, które na koniec marca wynosiły 22,9 mln zł. - Mamy zapewnione finansowanie transakcji. Pieniądze będą pochodziły ze środków własnych, kredytów bankowych i emisji obligacji - dodaje.

Kliniewski podkreśla, że niemiecki koncern, do którego należy polski oddział, ma problemy finansowe i pozbywa się swoich spółek zależnych w poszczególnych krajach. To, jego zdaniem, okazja do przejęcia sieci sklepów drogeryjnych na korzystnych warunkach. Dodaje, że polskie sklepy są dochodowe.

Dla Hygieniki sfinalizowanie transakcji będzie stanowiło przełom w skali prowadzonej działalności. Pozwoli ona na zwielokrotnienie obrotów giełdowej spółki. Szef lublinieckiej spółki szacuje, że tegoroczne skonsolidowane przychody pro forma (uwzględniające także dane z pierwszej połowy roku przejmowanego Schleckera) sięgną około 300 mln zł. Jednostkowo Hygienika planowała osiągnąć w tym roku około 60 mln zł sprzedaży.

Kliniewski dodaje, że nie ma w planach łączenia podmiotów. - Będziemy funkcjonować w oparciu o dwa biznesowo niezależne podmioty - tłumaczy.

Schlecker Polska posiada w naszym kraju blisko 200 sklepów, głównie w mniejszych miejscowościach oraz magazyn centralny w Piotrkowie Trybunalskim. Planowany jest rozwój sieci, która rocznie powinna powiększać się o 10-15 proc. W perspektywie trzech lat powinna liczyć około 350 placówek.

- Zakładamy ekspansję w większych miastach. Poszerzony zostanie także asortyment w oparciu głównie o marki własne. Uruchomimy też sklep internetowy - wylicza Kliniewski.

Będzie tym samym konkurować m.in. z siecią Rossmann, Drogerie Natura, czy Douglas. Sieć Sklepów Schlecker po przejęciu przez Hygienikę będzie również poza rozwojem organicznym szukał ciekawych akwizycji w naszym kraju, chodzi o sieci drogerii, czy hurtownie drogeryjne - prezes jednak nie komentuje, czy już rozmawia na ten temat.

Kliniewski dodaje, że nadal aktualne są plany przejęcia, jeszcze w tym roku, dwóch firm produkujących i dystrybuujących artykuły chemii gospodarczej o rocznych obrotach od 10 mln zł do 40 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.