PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hygienika zmieniła się w Kerdos Group

  • dlahandlu.pl
  • 19 lis 2014 13:56

Sąd zarejestrował zmianę dotychczasowej firmy i siedziby Hygienika SA - na podstawie odpowiednich uchwał, podjętych przez akcjonariuszy podczas WZ. Obecnie spółka działa już pod firmą Kerdos Group SA (kerdos po grecku oznacza zysk), a jej siedziba znajduje się w Warszawie. Wcześniej był to Lubliniec w woj. śląskim.

REKLAMA

- Wkrótce powinniśmy sfinalizować sprzedaż zakładu produkcyjnego w Lublińcu, a jednocześnie intensyfikujemy rozwój sieci drogerii Dayli oraz sieci drogerii w Luksemburgu. Kerdos Group to spółka holdingowa, skupiona na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych i higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza Polską. Będziemy rozwijać również handel internetowy oraz rozważamy inne ciekawe projekty o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji - mówi Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA.

To właśnie drogerie są motorem wzrostu wyników Kerdos Group. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50% rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43% rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6 proc. przychodów, sprzedaż hurtowa - za 30 proc, a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli - za 64 proc. uzyskanych przychodów. Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53 proc. (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki - o 95 proc., do 11,2 mln zł.

W celu sfinansowania szybszego rozwoju sieci drogerii Dayli spółka rozpoczyna spotkania z inwestorami. Spółka zamierza pozyskać 25 mln zł na otwarcia nowych lokalizacji drogerii Dayli, a obligacje mają zadebiutować na rynku Catalyst.
- Do końca 2015 roku planujemy uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego - zapowiada Prezes Kliniewski.

Od przejęcia Dayli, czyli od marca 2013 roku, uruchomiono ponad 20 nowych lokalizacji, zamykając lokalizacje nierentowne. W finalnym rezultacie sieć drogerii Dayli powiększyła się z ówczesnych 158 lokalizacji do obecnych 165 (7 placówek netto).
- Rozpoczęliśmy proces przejmowania drogerii Meng w Luksemburgu (jedyna sieć drogerii w tym kraju, obecnie 24 lokalizacje). To bogaty rynek, na którym można osiągać wysokie marże. Proces przejmowania rozpoczęliśmy pod koniec lipca br. i zgodnie z podpisaną umową zakończy się on w kwietniu 2017 roku, kiedy powinniśmy posiadać już 100% udziałów, a przychody sieci Meng mogą mieć wartość 40-50 mln euro rocznie - informuje Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.