PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

IKEA planuje dalszą ekspansję oraz rozwój mniejszych formatów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 lis 2011 17:00

IKEA planuje dalszą ekspansję oraz rozwój mniejszych formatów

IKEA ma w Polsce osiem sklepów i zapowiada dalszą ekspansję. Miejsce na nowe inwestycje widzi wciąż w największych aglomeracjach naszego kraju, ale na cel bierze również mniejsze ośrodki. - Wierzymy, że nie tylko cena i jakość są ważne. Istotny jest też czas. Dlatego moją ambicją jest, żeby dojazd samochodem do sklepu IKEA nie zajmował polskim klientom dłużej niż 60 minut - zapowiada Walter Kadnar, dyrektor szwedzkiej sieci w Polsce.

REKLAMA

W przyszłości meblowy gigant chce inwestować w Polsce w centra handlowe, sklepy oraz produkcję. W planach jest również rozwój mniejszych formatów w niewielkich ośrodkach, takich jak na przykład Częstochowa. Dyrektor sieci podkreśla jednak, że w naszym kraju ciągle jest miejsce na duże placówki, o czym mogą świadczyć niedawne i planowane rozbudowy już istniejących.

Najbardziej zaawansowane plany powiększenia sieci dotyczą Lublina. - Widzę dla nas dużo miejsca również w Warszawie, Szczecinie, Bydgoszczy, Białymstoku czy Rzeszowie. Wiemy, że inwestycje w tych miastach będą dużym sukcesem. Polska to prawie 40 mln mieszkańców. My mamy dostęp dopiero do ok. 6 mln - mówi Kadnar.

Szef IKEI wierzy, że rynek związany z artykułami wyposażenia domu w Polce ma ogromną przyszłość, bo wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju.

Siłę marki potwierdza jej odporność na stagnację gospodarczą, z jaką zmagali się detaliści przez ponad dwa lata. - IKEA to ikona rynku, która jest magnesem dla szerokiej grupy konsumentów. Dotyczy to nie tylko polskiego rynku, ale każdego, na którym pojawi się szwedzki koncern - mówi Patrycja Dzikowska z Jones Lang LaSalle. - Różnorodność asortymentu sprawia, że klient zawsze znajdzie tu coś dla siebie. Kiedy w kryzysie spadła sprzedaż mebli, ciężar przeniósł się na różnego rodzaju akcesoria. To klucz do sukcesu sieci - dodaje Dzikowska.

Według przedstawicielki Jones Lang LaSalle, 6-7 dodatkowych sklepów w Polsce zapewni IKEI realizację celu, jakim jest zapewnienie 40 mln Polaków możliwość dojechania do placówki w ok. godzinę.

Jak twierdzi Walter Kadnar, sposobem na stabilną pozycję firmy jest również strategia, która zakłada bycie właścicielem obiektów, w których znajdują się sklepy sieci. - Daje to bezpieczeństwo i niezależność, a długoterminowa strategia reinwestowania zysków gwarancję rozwoju. - mówi Kadnar.

Więcej o inwestycjach IKEI: http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/ikea-ma-budzet-inwestycyjny-na-rozbudowe-istniejacych-sklepow,5638.html

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA