PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ile pozwala zarobić polski Black Friday?

  • Autor: PAP
  • 27 lis 2017 07:41

Ile pozwala zarobić polski Black Friday? Shutterstock

Black Friday powoli przebija się na polski rynek. Z roku na rok obserwujemy wyższą sprzedaż w tym czasie, nawet o ok. 5 proc. - mówi prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz.

REKLAMA

Jak przyznała Juszkiewicz, "najbardziej widoczne jest to w przypadku artykułów niespożywczych jak np. ubrania, odzież, buty, sprzęt gospodarstwa domowego czy radiowo-telewizyjny". Dodała, że "nowa tradycja coraz mocniej utrwala się w świadomości polskich konsumentów".

Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji przyznała, że w przypadku artykułów spożywczych wzrost sprzedaży w "Czarny Piątek" nie jest mocno widoczny, ale także jest zauważalny.

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to przypadający na ostatni piątek listopada jeden dzień w roku, w którym obowiązują atrakcyjne wyprzedaże i obniżki cen w sklepach. Tegoroczny Czarny Piątek wypadł 24 listopada.

Jak napisali eksperci GfK, polscy detaliści powoli przenoszą na lokalny rynek tradycję ze Stanów Zjednoczonych. Z roku na rok do akcji przyłączają się kolejni producenci elektroniki użytkowej, nowych technologii, sprzętu AGD czy odzieży, a także sieci handlowe.

Jak wynika z analiz instytutu, Czarny Piątek to w wielu krajach ważna data w kalendarzu detalistów. "Np. w Wielkiej Brytanii, w tygodniu, w którym wypada Czarny Piątek konsumenci wydają więcej pieniędzy niż w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. W Hiszpanii, Francji, Niemczech oraz we Włoszech podobną tendencję można zaobserwować w przypadku wybranych grup produktowych, takich jak np. telewizory czy urządzenia przenośne" - wskazano.

Jak podał instytut GfK, niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku.

"Gdyby jednak polscy nabywcy mieli skorzystać z wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku, najbardziej atrakcyjne byłyby dla nich promocje na odzież, buty i bieliznę (46 proc. wskazań), sprzęt RTV i elektronikę użytkową (37 proc.) oraz artykuły wyposażenia mieszkania i sprzęt AGD (31 proc.)" - wynika z analiz GfK.

Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na wyprzedażach Black Friday konsumenci mają takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i zostałeś o niej poinformowany - przypomina UOKiK.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA