PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inmedio najpopularniejszym najemcą w polskich centrach handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 wrz 2012 13:40

Inmedio najpopularniejszym najemcą w polskich centrach handlowych

Sieć Inmedio znajduje się w 81 proc. wszystkich przebadanych centrów handlowych - wynika z raportu PRCH Retail Research Forum. Drugie miejsce zajmuje CCC (73 proc.). Poza tym liczną grupę stanowią przedstawiciele operatorów komórkowych (65 - 80 proc. analizowanych centrów).

REKLAMA

Analizując najemców w centrach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach Polski, najliczniejszą grupę stanowią przedstawiciele branży mody (od 29 proc. do 36 proc. wszystkich najemców), usług (od 9 do 16 proc.), obuwia i galanterii skórzanej (9-13 proc.) oraz najemcy gastronomiczni (7-11 proc.). Przedstawiciele pozostałych kategorii branżowych stanowią mniej niż 10 proc. wszystkich najemców.

- Po raz kolejny przeprowadziliśmy największe badanie najemców (marek) oraz poziomu wynajmu w 213 centrach handlowych w Polsce, które łącznie stanowią ok. 70% nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w kraju. Wzięliśmy pod uwagę 8 największych aglomeracji - Warszawa, Katowice, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin, badaniem zostały również objęte wiodące miasta średniej wielkości takie jak Bydgoszcz, Białystok, Kielce, Lublin, Częstochowa, Radom i Toruń - opisuje badanie Radosław Knap, dyrektor ds. badań i rozwoju w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

W typowym centrum handlowym znajduje się również duży super- lub hipermarket oraz kilku większych najemców, tzw. „kotwic", przeważnie z artykułami RTV/AGD czy sprzętem sportowym. Warto zwrócić uwagę, że najlepsze i największe centra handlowe oferują ponadto bogatą ofertę z zakresu rozrywki i rekreacji. Około 30% analizowanych centrów handlowych posiada również sklep typu dom i ogród (tzw. DIY), z reguły ulokowany w odrębnym budynku.

- Gdy porównujemy strukturę najemców w centrach handlowych w ośmiu największych aglomeracjach miejskich z profilem najemców w miastach regionalnych można zauważyć pewne różnice - mówi Radosław Knap z Polskiej Rady Centrów Handlowych - W miastach regionalnych większy udział w strukturze najemców (o ok. 3%) stanowi branża mody, natomiast w centrach handlowych w największych aglomeracjach bogatsza jest oferta gastronomiczna. Pozostałe główne kategorie branżowe rozkładają się porównywalnie - dodaje.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA