PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inmedio najpopularniejszym najemcą w polskich centrach handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 wrz 2012 13:40

Inmedio najpopularniejszym najemcą w polskich centrach handlowych

Sieć Inmedio znajduje się w 81 proc. wszystkich przebadanych centrów handlowych - wynika z raportu PRCH Retail Research Forum. Drugie miejsce zajmuje CCC (73 proc.). Poza tym liczną grupę stanowią przedstawiciele operatorów komórkowych (65 - 80 proc. analizowanych centrów).

REKLAMA

Analizując najemców w centrach handlowych zlokalizowanych w 15 największych miastach Polski, najliczniejszą grupę stanowią przedstawiciele branży mody (od 29 proc. do 36 proc. wszystkich najemców), usług (od 9 do 16 proc.), obuwia i galanterii skórzanej (9-13 proc.) oraz najemcy gastronomiczni (7-11 proc.). Przedstawiciele pozostałych kategorii branżowych stanowią mniej niż 10 proc. wszystkich najemców.

- Po raz kolejny przeprowadziliśmy największe badanie najemców (marek) oraz poziomu wynajmu w 213 centrach handlowych w Polsce, które łącznie stanowią ok. 70% nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w kraju. Wzięliśmy pod uwagę 8 największych aglomeracji - Warszawa, Katowice, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin, badaniem zostały również objęte wiodące miasta średniej wielkości takie jak Bydgoszcz, Białystok, Kielce, Lublin, Częstochowa, Radom i Toruń - opisuje badanie Radosław Knap, dyrektor ds. badań i rozwoju w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

W typowym centrum handlowym znajduje się również duży super- lub hipermarket oraz kilku większych najemców, tzw. „kotwic", przeważnie z artykułami RTV/AGD czy sprzętem sportowym. Warto zwrócić uwagę, że najlepsze i największe centra handlowe oferują ponadto bogatą ofertę z zakresu rozrywki i rekreacji. Około 30% analizowanych centrów handlowych posiada również sklep typu dom i ogród (tzw. DIY), z reguły ulokowany w odrębnym budynku.

- Gdy porównujemy strukturę najemców w centrach handlowych w ośmiu największych aglomeracjach miejskich z profilem najemców w miastach regionalnych można zauważyć pewne różnice - mówi Radosław Knap z Polskiej Rady Centrów Handlowych - W miastach regionalnych większy udział w strukturze najemców (o ok. 3%) stanowi branża mody, natomiast w centrach handlowych w największych aglomeracjach bogatsza jest oferta gastronomiczna. Pozostałe główne kategorie branżowe rozkładają się porównywalnie - dodaje.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA