PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

InPost korzysta z rozwoju e-commerce i zakazu handlu w niedzielę

InPost korzysta z rozwoju e-commerce i zakazu handlu w niedzielę
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 lip 2019 11:57

Według raportu Gemius ponad połowa kupujących w internecie wybiera paczkomaty. Paczkomatów jest już więcej niż placówek własnych Poczty Polskiej. Popularność E-commerce i zakaz handlu w niedzielę sprzyja firmie InPost. Jej prezes, Rafał Brzoska, uważa, że przyszłość leży w "lodówkomatach".

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 lip 2019 11:57

Usługi kurierskie InPost także zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych w stosunku do 2018 roku i utrzymały ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Dowodzi to wysokiej konkurencyjności oferowanych przez InPost usług na rozbudowanym rynku kurierskim w Polsce.

– Z roku na rok wzrasta liczba osób wybierających zakupy przez Internet. To dla nas świetna wiadomość – motorem napędowym dla InPost jest szukanie i dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań, które spełnią ich oczekiwania. Paczkomaty® świetnie wpisują się w takie potrzeby kupujących jak wygoda oraz całodobowa dostępność usługi. Klienci dokonujący zakupów online cenią dziś czas i niezależność – w związku ze zmianą godzin aktywności zawodowej spada znaczenie usługi kuriera jako czynnika zachęcającego do kupowania. Rośnie odsetek osób – aż o 11 punktów procentowych z roku na rok – które kupują w sieci zakupy spożywcze. Zmiana tych nawyków konsumenckich to efekt połączenia dwóch czynników: wygody Polaków i zakazu handlu w niedziele. Odpowiedzią na ten trend są „Lodówkomaty” – wierzymy, że mają one ogromny potencjał i są kierunkiem dalszego rozwoju oferty e-sklepów. Idąc za oczekiwaniami i codziennymi potrzebami klienta e-commerce, InPost wspólnie z Planet Cash uruchomił BankoPaczkomaty. Nasze maszyny wpisują się w nurt automatyzacji usług finansowych, bankowych oraz sprzedażowych – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Jeszcze w 2019 roku InPost uruchomi 3 nowoczesne sortownie w 7R Park Sosnowiec, 7R Park Warszawa oraz w parku logistycznym MLP Poznań West.

Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (10)

  • bastek 2019-07-03 15:46:30
    No i czy nie łatwiej byłoby po prostu zrezygnować z tego zakazu, ludzie zawsze będą szukać rozwiązania jeśli będą przez coś blokowani.
  • Adam 2019-07-05 13:51:51
    Żadne zaskoczenie, prawda jest taka, że mamy coraz mniej czasu, więcej obowiązków. Nikt normalnie nie ma czasu biegać na pocztę lub czekać na kuriera, więc normalne, że dostosowujemy się żeby było najwygodniej
  • Lucy 2019-07-05 14:16:12
    Prawda jest taka, że rośnie odsetek sklepów tylko internetowych nie posiadających żadnego punktu lub w sklepach internetowych znanych sieciówek jest dużo większy wybór niż stacjonarnych - jak tu nie zamawiać?
  • W120 2019-07-06 10:28:56
    i dobrze
  • Daga 2019-07-06 23:09:46
    Paczkomaty są prawie wszędzie zawsze tanie i wygodne ta liczba dalej będzie rosła
  • Dante 2019-07-07 13:11:36
    Lodowkomaty hm no ciekawe, pożyjemy zobaczymy
  • dita von bees 2019-07-07 16:59:36
    Zaje sta sprawa z tymi paczkomatami przy Dino :D:D
  • Xena 2019-07-07 22:10:59
    InPost idzie jak burza
  • Cosi 2019-07-08 22:26:09
    Myślę, że i bez niepotrzebnego zakazu handlu też by się to rozwinęło. Wyjdzie tak, że zakaz przyspieszy powstawanie sklepów samoobsługowych i co wtedy zrobią pracownicy sklepów?
  • majka 2019-07-12 18:48:54
    Ten cały zakaz handlu to jest jakaś pomyłka, ile to już razy potrzebowałam w niedzielę coś kupić i nie mogłam, jedyny sklep który był na osiedlu niedawno się zamknął, nie wytrzymał po wprowadzeniu zakazu. obroty im znacznie spadły. Jak tak można?!
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.174.43.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.