PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Internetowe sklepy poza prawem. Klienci niedoinformowani

  • Autor: PAP/Puls Biznesu
  • 16 lis 2015 09:25

Internetowe sklepy poza prawem. Klienci niedoinformowani Fot. Fotolia

Wiele e-sklepów nadal nie dostosowało się do obowiązku informowania konsumentów o pełni ich praw - donosi Puls Biznesu.

REKLAMA

W grudniu minie rok, odkąd obowiązują nowe prawa konsumenta. Rzetelnyregulamin.pl - firma specjalizująca się w prawie dotyczącym e-handlu - przeanalizowała regulaminy sklepów internetowych. I jak się okazuje, prawie 73 proc. zbadanych e-sklepów ma nadal istotne błędy w tych dokumentach.

- Gdy przeprowadziliśmy audyty stron internetowych firm prowadzących regularną sprzedaż w sieci, okazało się, że 12,8 proc. z nich ma w swoich regulaminach zapis mówiący o 10 dniach na odstąpienie od umowy sprzedaży, zamiast obowiązujących 14 dni. 16 proc. nadal nie ma odpowiedniego przycisku zamówienia z obowiązkiem zapłaty, a 57 proc. nie udostępnia formularza odstąpienia od umowy - wymienia Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl.

Konsekwencje braku odpowiednich zapisów w regulaminie czy oznaczeń na stronie internetowej mogą być dotkliwe dla przedsiębiorcy. Przykład? Jeżeli sklep nie poinformuje klienta prawidłowo o tym, że ma on 14 dni na odstąpienie od umowy, będzie mógł odstąpić od niej w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA