PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Internetowe zagrożenie sklepów sportowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 sie 2015 13:27

R-GOL.com, Hurtowniasportowa.net, Fitnesstrening.pl, Runnersclub.pl i Sportclub.com.pl to pierwsza piątka najlepiej ocenianych przez konsumentów internetowych sklepów sportowych w tegorocznym rankingu Opineo. Klienci chwalą e-sklepy za kulturę obsługi i fachową pomoc przy wyborze odpowiednich produktów. Nie akceptują pomylonych przesyłek ani sytuacji, w których zamówiony towar okazuje się… niedostępny.

REKLAMA

Wystawiając opinię o sklepie internetowym, konsumenci oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym.

Finałowe zestawienie Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych Opineo 2015 zawiera 30 najlepiej ocenianych przez konsumentów e-sklepów. Są wśród nich zarówno sportowe hipermarkety, jak i niszowe sklepy zorientowane na konkretnego klienta i określoną aktywność fizyczną (sklepy dla biegaczy, miłośników futbolu, rowerowych obieżyświatów, pasjonatów jeździectwa, osób trenujących badminton, outdoorowców i skaterów)

Jak pokazuje analiza opinii konsumenckich, wśród zalet e-sklepów sportowych często wymienia się szybkość wysyłki i możliwość śledzenia jej statusu. Klienci zwracają też uwagę na kulturę obsługi i pomoc przy wyborze odpowiednich produktów. Wśród negatywnych opinii pojawiają się sygnały o pomylonych lub uszkodzonych produktach. Konsumenci wytykają e-sklepom fakt, że oferują towar, którego fizycznie nie ma na magazynie.

Według raportu CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, najchętniej uprawiane dyscypliny w Polsce to jazda na rowerze (51%) i pływanie (28%), w dalszej kolejności bieganie (18%), turystyka piesza (16%), piłka nożna (14%), siatkówka (14%), gimnastyka, fitness, aerobik (13%). Analitycy serwisu Skąpiec.pl przyjrzeli się zakupowym preferencjom klientów e-sklepów sportowych. Niezależnie od pory roku, najpopularniejszymi produktami w Internecie są właśnie rowery. W miesiącach wiosennych i letnich na pierwsze miejsca wskakują również pulsometry i komputery sportowe używane głównie przez amatorów joggingu. Średni koszyk zakupowy biegacza wynosi ok. 600 zł, rowerzysty — prawie dwa razy tyle.

Klientami internetowych sklepów sportowych bywają zarówno amatorzy danej dziedziny, którzy dopiero zaczynają przygodę ze sportem, jak i wyczynowcy, którzy doskonale wiedzą, co kupić i za jaką cenę. Jedni, i drudzy szukają w Internecie nie tylko atrakcyjnej ceny czy darmowej dostawy, ale również wartości dodanych.

— Drobna różnica w cenie odgrywa już dzisiaj rolę drugoplanową. Znacznie ważniejsza jest jakość obsługi i rzetelność w realizacji zamówienia — wyjaśnia Grzegorz Sroka, product manager Opineo.pl.

— Klienci, którzy poszukują fachowego doradztwa, preferują mniejsze, ale wyspecjalizowane sklepy, w których mają zapewnioną najlepszą obsługę. Często wielkim atutem takich sklepów jest to, że są zakładane i prowadzone przez pasjonatów danej dziedziny, a wtedy informacje, jakie przekazują klientom, są poparte nie tylko wiedzą teoretyczną, ale też ich własnym doświadczaniem treningowym — dodaje.

Tegoroczny ranking to już drugie w historii Opineo.pl zestawienie internetowych sklepów sportowych stworzone na podstawie potransakcyjnych opinii konsumenckich. Na tle ubiegłego roku widoczny jest awans sklepów R-GOL.com, Fitnesstrening.pl, Sklep-luz.pl, Snowsport.pl, Bikestacja.pl, E-futbol.pl, Sklepbiegacza.pl oraz Sporti.pl. 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA