PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Intersport liczy na rekordowy zysk w 2012 r. Zapowiada optymalizację sieci sprzedaży

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 03 sie 2012 12:22

Intersport liczy na rekordowy zysk w 2012 r. Zapowiada optymalizację sieci sprzedaży

Intersport liczy, że w tym roku uda się spółce osiągnąć 230-240 mln zł przychodów, a zysk brutto w całym roku będzie wyższy niż w rekordowym 2007 roku, gdy wyniósł ok. 6 mln zł. Celem na najbliższe lata jest osiągnięcie 40 proc. marży ze sprzedaży towarów i usług - poinformował w rozmowie z PAP Artur Mikołajko, prezes Intersport Polska.

REKLAMA

"Mam nadzieję, że ten rok będzie rekordowy pod względem przychodów i zysków. Nie odczuwamy mocno kryzysu, podobna liczba klientów przychodzi, ruch się nie zmniejsza. Naszym celem jest, by sprzedaż porównywalna była w tym roku na plusie. Zakładamy, że w tym roku łączne przychody wyniosą 230-240 mln zł. Kluczowy będzie grudzień" - powiedział PAP Artur Mikołajko.

Intersport podał w środę, że w lipcu przychody netto ze sprzedaży wyniosły około 18,67 mln zł i były wyższe o 10,6 proc. rdr. Na porównywalnych salonach spółka odnotowała wzrost obrotów o około 4 proc.

Narastająco, w okresie od stycznia do lipca 2012, przychody wyniosły około 143,6 mln zł i były wyższe o 24,9 proc. rdr.

Według wstępnych szacunków Intersport miał w II kw. 2012 r. 1,7 mln zł zysku brutto wobec 1,6 mln zł straty w analogicznym okresie 2011 r. Zarząd spółki szacuje, że zysk brutto za I półrocze 2012 r. wyniesie około 5,1 mln zł.

W 2011 roku spółka miała 194 mln zł przychodów, 14,85 mln zł straty brutto i 12,4 mln zł straty netto.

"Z tego roku jesteśmy zadowoleni. Pierwszy kwartał był dobry ze względu na mroźną zimę, był najlepszy w historii. Drugi kwartał był rekordowo dobry, bo udało się poprawić sprzedaż na sklepach, do tego dołożył się efekt Euro2012. Lipiec był już normalnym miesiącem, w którym wszystkie nasze działania: poprawy na sklepach, obniżenia kosztów, zmiany asortymentu zaowocowały wzrostem sprzedaży o 10 proc." - powiedział prezes.

"Mamy nadzieję, że uda się to utrzymać do końca roku, bo baza do roku porównywalnego nie jest taka duża. Nie wierzę w cuda, bo rynek jest trudny, ale mam nadzieję na małe wzrosty i ich utrzymanie do końca roku. Ważne, by na sklepach porównywalnych mieć plusy" - dodał.

Mikołajko poinformował, że spółka czuje pewien niedosyt po Mistrzostwach Europy w piłce nożnej. Intersport podawał, że w czerwcu przychody z dodatkowej sprzedaży produktów Euro2012 wyniosły ok. 13,3 mln zł.

"Jesteśmy zadowoleni z Euro2012, ale mamy pewien niedosyt. Bylibyśmy bardziej zadowoleni, gdyby ze strefy grupowej mistrzostw wyszli Rosjanie i Polacy, a tak to sprzedaż lekko przyhamowała" - powiedział prezes.

"Koszty udało się utrzymać na takim poziomie jak planowaliśmy, marża też była taka jak zakładał plan, na produktach Euro2012 oscylowała wokół 60 proc. Zarobiliśmy w miarę przyzwoicie" - dodał.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.