PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Intersport na drodze poprawy wyników finansowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 20 mar 2015 10:44

Intersport na drodze poprawy wyników finansowych

W roku 2014 spółka Intersport osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 217.184 tys. zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013. Wtedy była to kwota 219.891 tys. zł. W tym okresie wartość EBITDA wyniosła 5.692 tys. zł, a strata netto 2.653 tys. zł.

REKLAMA

- W roku 2014 kontynuowaliśmy działania mające na celu docelową poprawę wyników finansowych. Planowane zmiany obejmowały dwa obszary - zamianę grup towarowych oraz optymalizację powierzchni handlowej. W związku z powtarzającymi się ciepłymi zimami, całkowitej zmianie uległa polityka towarowa w sklepach - mówi Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA.

Spólka zwiększyłą procentowy udział całorocznych grup towarowych w ogólnej sprzedaży, w stosunku do grup towarów zimowych. Zmieniono poziomy zamówień, wybudowano stałe strefy w sklepach oraz rozpoczęto proces zmiany profilu klienta. Przełozyło sie to na wyrównanie przychodów ze sprzedaży towarów typowo zimowych i towarów całorocznych.

Zwiększenie udziału grup całorocznych w sprzedaży w 2014 roku spowodowało, iż różnice w obrotach w poszczególnych kwartałach zmniejszyły się i dzięki temu spółka znacząco ograniczyła ryzyko związane z sezonowością sprzedaży.

Intersport optymalizuje powierzchnię handlową, aby zmniejszyć koszty przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu przychodów. - Ograniczyliśmy
powierzchnię sklepu w Łodzi (-1.587 mkw.) oraz w Gdyni (-1.396 mkw.) dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. W zamian otworzyliśmy na dobrych warunkach finansowych nowe lokalizacje w Lublinie (883 mkw.), Kaliszu (501 mkw.) i Olsztynie (634 mkw.). W efekcie tych działań powierzchnia sprzedaży całej sieci sklepów oraz koszty najmu zostały utrzymane na tym samym poziomie.

W 2015 r. spółka planuje zwiększenia sprzedaży całorocznych grup towarowych, na co wpływ ma mieć trend rosnącego zainteresowania Polaków
aktywnością fizyczną, poprawę marż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA