PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Intersport na drodze poprawy wyników finansowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 20 mar 2015 10:44

Intersport na drodze poprawy wyników finansowych

W roku 2014 spółka Intersport osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 217.184 tys. zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013. Wtedy była to kwota 219.891 tys. zł. W tym okresie wartość EBITDA wyniosła 5.692 tys. zł, a strata netto 2.653 tys. zł.

REKLAMA

- W roku 2014 kontynuowaliśmy działania mające na celu docelową poprawę wyników finansowych. Planowane zmiany obejmowały dwa obszary - zamianę grup towarowych oraz optymalizację powierzchni handlowej. W związku z powtarzającymi się ciepłymi zimami, całkowitej zmianie uległa polityka towarowa w sklepach - mówi Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA.

Spólka zwiększyłą procentowy udział całorocznych grup towarowych w ogólnej sprzedaży, w stosunku do grup towarów zimowych. Zmieniono poziomy zamówień, wybudowano stałe strefy w sklepach oraz rozpoczęto proces zmiany profilu klienta. Przełozyło sie to na wyrównanie przychodów ze sprzedaży towarów typowo zimowych i towarów całorocznych.

Zwiększenie udziału grup całorocznych w sprzedaży w 2014 roku spowodowało, iż różnice w obrotach w poszczególnych kwartałach zmniejszyły się i dzięki temu spółka znacząco ograniczyła ryzyko związane z sezonowością sprzedaży.

Intersport optymalizuje powierzchnię handlową, aby zmniejszyć koszty przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu przychodów. - Ograniczyliśmy
powierzchnię sklepu w Łodzi (-1.587 mkw.) oraz w Gdyni (-1.396 mkw.) dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. W zamian otworzyliśmy na dobrych warunkach finansowych nowe lokalizacje w Lublinie (883 mkw.), Kaliszu (501 mkw.) i Olsztynie (634 mkw.). W efekcie tych działań powierzchnia sprzedaży całej sieci sklepów oraz koszty najmu zostały utrzymane na tym samym poziomie.

W 2015 r. spółka planuje zwiększenia sprzedaży całorocznych grup towarowych, na co wpływ ma mieć trend rosnącego zainteresowania Polaków
aktywnością fizyczną, poprawę marż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.