PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Intersport powalczy o wyższą marżę

  • Autor: PAP
  • 13 lut 2015 12:34

Intersport, który szacuje, że w 2014 roku miał 2,6 mln zł straty, liczy w tym roku na osiągnięcie zysku netto i wzrost przychodów. Chce poprawić marże i dalej ciąć koszty - poinformował w rozmowie z PAP Artur Mikołajko, prezes Intersport Polska.

REKLAMA

"Główny cel na ten rok to osiągnięcie dobrego wyniku. Stawiamy na poprawę marży. Chcemy też trochę urosnąć w sprzedaży, ale bardziej od sezonu wiosennego" - powiedział PAP Mikołajko.

"Liczę, że od tego roku będziemy na plusie. Zakładamy, że na pewno będzie zysk netto w tym roku" - dodał.

Intersport szacuje, że w 2014 roku miał 2,65 mln zł straty netto wobec 1,87 mln zł straty rok wcześniej. EBITDA spadła do 5,69 mln zł z 6,53 mln zł w 2013 roku. Przychody wyniosły 217,2 mln zł wobec 219,9 mln zł rok wcześniej.

Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (o ok. 20 proc.) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych o ok. 20 proc.

"Mam nadzieję, że to był ostatni rok przemian. Od trzech lat reorganizowaliśmy naszą ofertę, zwiększając sprzedaż grup całorocznych kosztem oferty zimowej. Zakładamy, że sprzedaż grup zimowych nie będzie już spadać, a całorocznych będzie rosła" - powiedział prezes.

Spółka podała, że w 2014 roku zwiększono procentowy udział grup całorocznych (football, running, fitness, outdoor, pływanie) w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych, wprowadzono zmiany w wystroju sklepów.

Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3 proc. w 2013 roku do 38,9 proc. w 2014 roku), ale docelowo, według spółki, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej.

W ubiegłym roku spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła trzy nowe sklepy. Całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie.

Koszty działalności operacyjnej zmniejszyły się o około 740 tys. zł.

"W tym roku chcemy kontynuować program obniżania kosztów" - powiedział Mikołajko.

Intersport poda wyniki za 2014 rok 20 marca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA