PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Intersport powalczy o wyższą marżę

  • Autor: PAP
  • 13 lut 2015 12:34

Intersport, który szacuje, że w 2014 roku miał 2,6 mln zł straty, liczy w tym roku na osiągnięcie zysku netto i wzrost przychodów. Chce poprawić marże i dalej ciąć koszty - poinformował w rozmowie z PAP Artur Mikołajko, prezes Intersport Polska.

REKLAMA

"Główny cel na ten rok to osiągnięcie dobrego wyniku. Stawiamy na poprawę marży. Chcemy też trochę urosnąć w sprzedaży, ale bardziej od sezonu wiosennego" - powiedział PAP Mikołajko.

"Liczę, że od tego roku będziemy na plusie. Zakładamy, że na pewno będzie zysk netto w tym roku" - dodał.

Intersport szacuje, że w 2014 roku miał 2,65 mln zł straty netto wobec 1,87 mln zł straty rok wcześniej. EBITDA spadła do 5,69 mln zł z 6,53 mln zł w 2013 roku. Przychody wyniosły 217,2 mln zł wobec 219,9 mln zł rok wcześniej.

Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (o ok. 20 proc.) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych o ok. 20 proc.

"Mam nadzieję, że to był ostatni rok przemian. Od trzech lat reorganizowaliśmy naszą ofertę, zwiększając sprzedaż grup całorocznych kosztem oferty zimowej. Zakładamy, że sprzedaż grup zimowych nie będzie już spadać, a całorocznych będzie rosła" - powiedział prezes.

Spółka podała, że w 2014 roku zwiększono procentowy udział grup całorocznych (football, running, fitness, outdoor, pływanie) w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych, wprowadzono zmiany w wystroju sklepów.

Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3 proc. w 2013 roku do 38,9 proc. w 2014 roku), ale docelowo, według spółki, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej.

W ubiegłym roku spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła trzy nowe sklepy. Całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie.

Koszty działalności operacyjnej zmniejszyły się o około 740 tys. zł.

"W tym roku chcemy kontynuować program obniżania kosztów" - powiedział Mikołajko.

Intersport poda wyniki za 2014 rok 20 marca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA