PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestycyjna machina LPP nabiera rozpędu. Sieć wyda miliardy

  • Autor: propertynews.pl
  • 19 paź 2017 17:47

Inwestycyjna machina LPP nabiera rozpędu. Sieć wyda miliardy Reserved w Londynie fot. mat. prasowe

Do 2018 r. LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Gdańska firma planuje również inne inwestycje – do końca 2020 r. na rozwój sieci salonów w Polsce i za granicą wyda 1,5 mld złotych.

REKLAMA

Już dziś w obszarze badań i rozwoju, LPP zatrudnia 1 200 osób oraz wydaje na ten cel przeszło 160 mln złotych rocznie. Mamy świadomość, że w globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej – mówi Marek Piechocki, założyciel i właściciel LPP. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 r. wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane – dodaje.

LPP inwestuje w kreatywność

Nad badaniami i rozwojem produktu pracuje dziś 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji.  W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych. Kolejnym polem działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 r. 60 mln złotych.

- Chcemy, aby do końca 2018 r. nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób – mówi Piechocki. To kreatywna siła, która trwale napędza rozwój LPP i naszej flagowej marki Reserved, ale też całej polskiej gospodarki. Ci ludzie, tu w Gdańsku, Krakowie i Warszawie tworzą wartość, którą możemy zaoferować klientom nie tylko w Polsce, ale także na innych rynkach. To dlatego warto wspierać polskie produkty eksportowe – pieniądze z ich sprzedaży za granicą wzmacniają polskich producentów, a pośrednio polską gospodarkę. Dzięki temu tworzymy przecież miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów – dodaje.

  • 1
  • 2
  • tołdi 2017-10-22 21:21:43
    Tak, tak i dlatego aby wpierać polską gospodarkę, firma uciekła do rajów podatkowych przed płaceniem podatków w Polsce. Nie wspomnę o umowach śmieciowych i najniższych stawkach płacowych oferowanym swoim pracownikom. Sorry, nie kupuje produktów LPP z tego właśnie powodu.
  • to masz 2017-10-21 19:55:19
    Bardzo dobrze zarządzane i prosperujące przedsiębiorstwo. Fajnie, że także odnoszą coraz większy sukces za granicami naszego. Podoba mi się też, że starają się coraz więcej produkować w kraju, a w dzisiejszych czasach to nie taka łatwa sztuka dla tak olbrzymich firm.
  • anoola 2017-10-20 15:15:28
    Takie akcje właśnie wyróżniają firmy z prawdziwego zdarzenia od firm które chcą się tylko utrzymać na powierzchni.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA