PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak będzie wyglądało życie centrów handlowych po otwarciu Forum Gdańsk

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 paź 2017 12:30

Jak będzie wyglądało życie centrów handlowych po otwarciu Forum Gdańsk Sesja Centra Handlowe w czasie Property Forum Trójmiasto 2017, Fot. PTWP

Modernizacje, rozbudowy, ale i nowe otwarcia – tak rozwija się trójmiejski rynek centrów handlowych. Na pytanie, jak w najbliższych latach zmieni się układ sił na rynku i jakich miejsc do handlu potrzeba jeszcze w Trójmieście szukali odpowiedzi uczestnicy sesji Centra Handlowe odbywającej się w ramach Property Forum Trójmiasto 2017.

REKLAMA

Jak wygląda rynek handlowy w Trójmieście?

Mieszkańcy Trójmiasta mają teraz do dyspozycji 27 centrów handlowych, co według danych JLL daje łączną powierzchnię 867 700 mkw. Oznacza to, że na 1000 mieszkańców przypada 537 mkw. powierzchni handlowej. Eksperci określają rynek jako dojrzały i ustabilizowanym. Wiosną przyszłego roku, w związku z oddaniem do użytku nowego obiektu – Forum Gdańsk, wskaźnik ten wzrośnie jeszcze do 596 mkw. na 1000 mieszkańców, co z pewnością zmieni układ sił na handlowej mapie Trójmiasta.

- Nie chcemy być typowym centrum handlowym. Chcemy być galerią społecznościową, wpisującą się w najnowszy trend na rynku, polegający na tworzeniu nie tyle przestrzeni handlowych, ale tzw. miejsc spotkań, gdzie można przyjść, aby się zrelaksować, obejrzeć dobry film, spędzić miło czas z przyjaciółmi w kawiarni czy restauracji. Ponad 40 proc. w obiekcie stanowią przestrzenie publiczne, place z zielenią, tarasy z widokiem na Stare Miasto i miejsca, które będą dostępne 24 godziny na dobę - mówiła Magda Gibney, dyrektor, Forum Gdańsk.

Jako mocny atut obiektu podkreślała jego lokalizację przy samym historycznym centrum Gdańska, gdzie z łatwością można będzie dotrzeć każdym środkiem lokomocji, dzięki przebudowie torowiska i całego węzła transportowego.

Potencjalne przewagi konkurencyjne obiektu zauważał też Marek Tomasz Chudzik, prezes zarządu, Grenn Way SA. - Za sukcesem Forum Gdańsk przemawia skala przedsięwzięcia i know-how inwestora, czyli zastosowanie formuły o charakterze społecznościowym, a nie tylko skupienie się na zaspokojeniu potrzeb konsumpcyjnych.

Ten aspekt był przez niego dodatkowo eksponowany, ze względu na koncepcję, która leży u podstaw projektów realizowanych przez jego firmę. - Jako przedstawiciel sieci restauracji, działających pod kilkoma markami, muszę przyznać, że choć nasze placówki mieszczą się w kilku centrach handlowych, grupa konsumentów zorientowana na świadomą konsumpcję woli przestrzenie poza obiektami typu centra handlowe, ponieważ nie jest to środowisko sprzyjające zdrowiu. Choć może galeria Forum Gdańsk będzie dobrym prekursorem zmian – mówił Marek Tomasz Chudzik, prezes zarządu, Grenn Way SA.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.