PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak będzie wyglądało życie centrów handlowych po otwarciu Forum Gdańsk

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 paź 2017 12:30

Jak będzie wyglądało życie centrów handlowych po otwarciu Forum Gdańsk Sesja Centra Handlowe w czasie Property Forum Trójmiasto 2017, Fot. PTWP

Modernizacje, rozbudowy, ale i nowe otwarcia – tak rozwija się trójmiejski rynek centrów handlowych. Na pytanie, jak w najbliższych latach zmieni się układ sił na rynku i jakich miejsc do handlu potrzeba jeszcze w Trójmieście szukali odpowiedzi uczestnicy sesji Centra Handlowe odbywającej się w ramach Property Forum Trójmiasto 2017.

REKLAMA

Jak wygląda rynek handlowy w Trójmieście?

Mieszkańcy Trójmiasta mają teraz do dyspozycji 27 centrów handlowych, co według danych JLL daje łączną powierzchnię 867 700 mkw. Oznacza to, że na 1000 mieszkańców przypada 537 mkw. powierzchni handlowej. Eksperci określają rynek jako dojrzały i ustabilizowanym. Wiosną przyszłego roku, w związku z oddaniem do użytku nowego obiektu – Forum Gdańsk, wskaźnik ten wzrośnie jeszcze do 596 mkw. na 1000 mieszkańców, co z pewnością zmieni układ sił na handlowej mapie Trójmiasta.

- Nie chcemy być typowym centrum handlowym. Chcemy być galerią społecznościową, wpisującą się w najnowszy trend na rynku, polegający na tworzeniu nie tyle przestrzeni handlowych, ale tzw. miejsc spotkań, gdzie można przyjść, aby się zrelaksować, obejrzeć dobry film, spędzić miło czas z przyjaciółmi w kawiarni czy restauracji. Ponad 40 proc. w obiekcie stanowią przestrzenie publiczne, place z zielenią, tarasy z widokiem na Stare Miasto i miejsca, które będą dostępne 24 godziny na dobę - mówiła Magda Gibney, dyrektor, Forum Gdańsk.

Jako mocny atut obiektu podkreślała jego lokalizację przy samym historycznym centrum Gdańska, gdzie z łatwością można będzie dotrzeć każdym środkiem lokomocji, dzięki przebudowie torowiska i całego węzła transportowego.

Potencjalne przewagi konkurencyjne obiektu zauważał też Marek Tomasz Chudzik, prezes zarządu, Grenn Way SA. - Za sukcesem Forum Gdańsk przemawia skala przedsięwzięcia i know-how inwestora, czyli zastosowanie formuły o charakterze społecznościowym, a nie tylko skupienie się na zaspokojeniu potrzeb konsumpcyjnych.

Ten aspekt był przez niego dodatkowo eksponowany, ze względu na koncepcję, która leży u podstaw projektów realizowanych przez jego firmę. - Jako przedstawiciel sieci restauracji, działających pod kilkoma markami, muszę przyznać, że choć nasze placówki mieszczą się w kilku centrach handlowych, grupa konsumentów zorientowana na świadomą konsumpcję woli przestrzenie poza obiektami typu centra handlowe, ponieważ nie jest to środowisko sprzyjające zdrowiu. Choć może galeria Forum Gdańsk będzie dobrym prekursorem zmian – mówił Marek Tomasz Chudzik, prezes zarządu, Grenn Way SA.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA