PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak budować lojalność e-konsumentów?

  • dlahandlu.pl
  • 27 mar 2015 17:31

Jak budować lojalność e-konsumentów?

Jak budować lojalność e-konsumentów, które czynniki są kluczowe w tym procesie, jaką strategię marketingową obrać? - zastanawiali się paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies.

REKLAMA

Zdaniem Mateusza Gordona z firmy Gemius, cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu, wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online się rozbudowują o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę - mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa.

- To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu, ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza. Jest spora grupa konsumentów kierujących się marką, są tacy którzy w ogóle nie zwracają na to uwagi, jak również klienci, którym zależy na marce, ale jaka to marka - to kwestia drugorzędna - mówi Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

- Naturalny rozwój gospodarki winduje oczekiwania konsumentów, są nowe pomysły, jak budować lojalność. Jednym z kluczowych czynników tego procesu jest personalizacja oferty, która umożliwia robienie zakupów szybciej, sprawniej i taniej - dodała.

Zdaniem Joanny Dzwonkowskiej, pakiet elementów kluczowych w budowaniu lojalności e-konsumentów można zamknąć w trzech słowach: pewność, zaufanie, wiarygodność. - Szybka dostawa, konkurencyjne ceny, możliwość zwrotu, wysoka jakość obsługi, opłata za dostawę - na to zwraca uwagę klient. Jeśli jego oczekiwania zostaną spełnione, będzie wracał. Sama wielokanałowość również może dać satysfakcje kupującemu, który umiejętnie porusza się w takim modelu - mówiła panelistka.

- Lojalność można budować również na elitarności (abonamenty, klubowość), marketingu kontekstowym (np. porady ekspertów przy dokonywaniu zakupów) czy grywalizacji - uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

Michał Gembicki, członek zarządu CDP.pl dodaje, że budowanie lojalności jest wyzwaniem dla branży e-commerce. - Zunifikowana jest logistyka, czyli szybka dostawa i cena. Gdzie szukać przewagi? Między innymi w budowaniu treści wokół sklepu poprzez blogi, video, unboxing (wyjmowanie z pudełka, rozpakowywanie - przy. Red.). Ważne są działania posprzedażowe. Jeśli spojrzymy na e-commerce dzisiaj widać, że są dosyć bezduszne. Otrzymujemy maile o treści „płatność potwierdzona", „przesyłka wysłana" itp. Pokazanie ludzkiej twarzy sklepu jest znaczące - argumentował Michał Gembicki.

- Ścieżka rozwoju e-commerce nie różni się od tego, co już było w realu, poniekąd „odkrywamy Amerykę" na nowo. Wracamy np. do specjalizacji. Takie sklepy do internetu, bo wielkopowierzchniowe giganty zabrały im miejsce na rynku - mówił panelista.

- Trzeba zmniejszyć ofertę, bo za duży wybór utrudnia decyzje. Trzeba budować potrzebę. Dyskonty ją zmniejszyły i wygrywają z hipermarketami. Sprawnie przeprowadzona marketingowa akcja, informująca np. o cotygodniowej, nowej, ciekawej i limitowanej ofercie sprawi, że klient wróci - dodał Michał Gembicki z CDP.pl.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA