PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak budować zaufanie do e-sklepu?

  • Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee
  • 05 kwi 2016 12:23

Jak budować zaufanie do e-sklepu? Fot. Fotolia

Według badań SalesBee 40 proc. kupujących w e-sklepach obawia się, że otrzyma towar nie spełniający ich oczekiwań. 27 proc. konsumentów obawia się, że towar w ogóle do nich nie dotrze. Co zrobić żeby konsument zaufał e-sklepowi i nie bał się zrobić w nim zakupów?

REKLAMA

Budowanie wiarygodności e-sklepu to również tworzenie wizerunku marki. Wygląd strony sklepu internetowego jest jego wizytówką. Nawet najlepsze ceny i profesjonalna obsługa nie przełożą się na dużą sprzedaż i satysfakcję klientów, jeśli strona internetowa sklepu będzie wyglądać przestarzale, niedbale i mało estetycznie. Dlatego warto być na bieżąco z trendami w budowie stron www i dostosowywać się do nich. Już w ramy standardu wchodzą strony responsywne (RWD).

Google promuje witryny internetowe zbudowane w tej technologii dając im pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Modny jest również minimalizm i jak największa przejrzystość strony. Bardzo ważna jest też odpowiednia wyszukiwarka produktów i możliwość łatwego użycia filtrów pozwalających użytkownikowi na szybkie dotarcie do interesującej go oferty. Jeśli sami nie potrafimy wdrożyć zmian na naszą stronę, należy skorzystać z usług profesjonalistów. Wygląd i funkcjonalność strony są bardzo istotne, nie warto na nich oszczędzać.

Budując zaufanie klientów do naszego e-sklepu nie można zapomnieć o nawiązywaniu z nimi relacji. Od dziecka wiemy, że nie wolno być zbyt ufnym wobec obcych i ta zasada pojawia się również w e-handlu. Jeśli nasza strona nie jest rozpoznawalna i nie ma jeszcze mocnej marki, należy pokazać klientom, że jest godna zaufania. Dlatego trzeba udostępnić konsumentowi jak najwięcej kanałów komunikacji z obsługą e-sklepu. Wykwalifikowany personel odpowiedzialny za obsługę klienta nie tylko powinien odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości gościa e-sklepu ale pomagać zwiększać sprzedaż przekonując go do zakupów. Dlatego na stronie serwisu sprzedażowego w widocznym miejscu należy umieścić nie tylko adres e-mail, ale również numer telefonu do osób odpowiedzialnych za obsługę klientów, a także adres siedziby sklepu - to dla potencjalnego klienta sygnał, że nasz sklep istnieje, można się z nim skontaktować, niczego nie ukrywa.

Jak wynika z raportów SoTrender już ponad 14 milionów Polaków aktywnie korzysta z Facebooka, a Twittera ma ponad 2 miliony realnych użytkowników. Rośnie też popularność Instagrama, którego ma już 2 miliony Polaków. Dlatego warto skorzystać z możliwości nowych mediów i stworzyć profil na Facebooku i Twitterze gdzie można nie tylko nawiązywać kontakt z konsumentami ale również przedstawiać nowości w asortymencie, czy informować o promocjach. Działania w social media można też uzupełnić firmowym profilem na Instagramie i zamieszczać zdjęcia popularnych produktów. Według danych PWC dla 45 proc. użytkowników social media na zakup towaru online najbardziej wpływają recenzje, komentarze i dyskusje dotyczące danego towaru w mediach społecznościowych. To wielki potencjał, z którego warto skorzystać.

  • 1
  • 2
  • Artmetic 2016-04-08 23:51:38
    Strony internetowe, rozwiązania e-commerce, witryny: artmetic.pl

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.