PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak budować zaufanie do e-sklepu?

  • Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee
  • 05 kwi 2016 12:23

Jak budować zaufanie do e-sklepu? Fot. Fotolia

Według badań SalesBee 40 proc. kupujących w e-sklepach obawia się, że otrzyma towar nie spełniający ich oczekiwań. 27 proc. konsumentów obawia się, że towar w ogóle do nich nie dotrze. Co zrobić żeby konsument zaufał e-sklepowi i nie bał się zrobić w nim zakupów?

REKLAMA

Budowanie wiarygodności e-sklepu to również tworzenie wizerunku marki. Wygląd strony sklepu internetowego jest jego wizytówką. Nawet najlepsze ceny i profesjonalna obsługa nie przełożą się na dużą sprzedaż i satysfakcję klientów, jeśli strona internetowa sklepu będzie wyglądać przestarzale, niedbale i mało estetycznie. Dlatego warto być na bieżąco z trendami w budowie stron www i dostosowywać się do nich. Już w ramy standardu wchodzą strony responsywne (RWD).

Google promuje witryny internetowe zbudowane w tej technologii dając im pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Modny jest również minimalizm i jak największa przejrzystość strony. Bardzo ważna jest też odpowiednia wyszukiwarka produktów i możliwość łatwego użycia filtrów pozwalających użytkownikowi na szybkie dotarcie do interesującej go oferty. Jeśli sami nie potrafimy wdrożyć zmian na naszą stronę, należy skorzystać z usług profesjonalistów. Wygląd i funkcjonalność strony są bardzo istotne, nie warto na nich oszczędzać.

Budując zaufanie klientów do naszego e-sklepu nie można zapomnieć o nawiązywaniu z nimi relacji. Od dziecka wiemy, że nie wolno być zbyt ufnym wobec obcych i ta zasada pojawia się również w e-handlu. Jeśli nasza strona nie jest rozpoznawalna i nie ma jeszcze mocnej marki, należy pokazać klientom, że jest godna zaufania. Dlatego trzeba udostępnić konsumentowi jak najwięcej kanałów komunikacji z obsługą e-sklepu. Wykwalifikowany personel odpowiedzialny za obsługę klienta nie tylko powinien odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości gościa e-sklepu ale pomagać zwiększać sprzedaż przekonując go do zakupów. Dlatego na stronie serwisu sprzedażowego w widocznym miejscu należy umieścić nie tylko adres e-mail, ale również numer telefonu do osób odpowiedzialnych za obsługę klientów, a także adres siedziby sklepu - to dla potencjalnego klienta sygnał, że nasz sklep istnieje, można się z nim skontaktować, niczego nie ukrywa.

Jak wynika z raportów SoTrender już ponad 14 milionów Polaków aktywnie korzysta z Facebooka, a Twittera ma ponad 2 miliony realnych użytkowników. Rośnie też popularność Instagrama, którego ma już 2 miliony Polaków. Dlatego warto skorzystać z możliwości nowych mediów i stworzyć profil na Facebooku i Twitterze gdzie można nie tylko nawiązywać kontakt z konsumentami ale również przedstawiać nowości w asortymencie, czy informować o promocjach. Działania w social media można też uzupełnić firmowym profilem na Instagramie i zamieszczać zdjęcia popularnych produktów. Według danych PWC dla 45 proc. użytkowników social media na zakup towaru online najbardziej wpływają recenzje, komentarze i dyskusje dotyczące danego towaru w mediach społecznościowych. To wielki potencjał, z którego warto skorzystać.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA