PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak dobrze zaaranżować powierzchnię sprzedażową w sklepie

  • dlahandlu.pl
  • 28 lut 2017 07:33

Jak dobrze zaaranżować powierzchnię sprzedażową w sklepie

Każdy koncept handlowy to przede wszystkim odzwierciedlenie potrzeb klienta. Musi uwzględniać wszystkie czynniki wpływające na jego decyzje, od chęci wejścia do sklepu, poprzez dokonanie zakupu, aż do wyjścia - wyjaśnia Anna Sulima-Gillow - kierownik działu projektowego Forbis Design&Build.

REKLAMA

Niezwykle ważne jest wyeksponowanie logo, ale oceniane są nawet takie szczegóły jak dobór kasetonu, ekspozycja witryny z wystawą i strefa wejściowa. To właśnie te elementy klient zobaczy jako pierwsze i zachęcą go one do wejścia do sklepu. To na ich podstawie wyrobi on sobie opinię o reszcie ekspozycji. Już sama witryna musi spełniać funkcję informacyjną na temat proponowanej oferty i ewentualnych akcji promocyjnych. Klient musi mieć łatwość oceny co znajdzie w sklepie. Powinna znaleźć się tam czytelna ekspozycja, która będzie odzwierciedlać obowiązujące trendy. Cała kompozycja musi być spójna z wnętrzem, a także z aktualnie prowadzoną kampanią reklamową lub rabatową, a przede wszystkim z wizerunkiem marki.

Optymalny układ sklepu jest ułatwieniem dla klientów w poszukiwaniu asortymentu. Należy stworzyć odpowiedni układ komunikacyjny, który da swobodę poruszania się po sklepie i stworzy ścieżki klienta, co zachęci do wejścia w głąb sklepu i zapoznania się z całą ofert. Ważna jest komunikacja wizualna, która przekaże informacje o danych działach i obecnych ofertach. Wyraźnie oznaczone powinny być kasa i przymierzalnie, aby nie występowało poczucie zagubienia, które zniechęci klienta. Dobrze zorganizowany sklep powinien być podzielony na wyraźne strefy, które odzwierciedlają grupy produktowe. Ważne, aby tworząc strefy starać się zrozumieć potencjalne zachowania klienta. Jeśli w sklepie można znaleźć zarówno płaszcze, jak i szale, stwórzmy ekspozycję tak, aby obie grupy produktów były zlokalizowane obok siebie, a tym samym łatwiej było klientowi dokonać wyboru. Ekspozycja produktów powinna być przygotowana w taki sposób, żeby poruszanie się po sklepie było intuicyjne i swobodne.

Wnętrze sklepu to również styl, kreowany przez kolory, materiały i meble, w projekcie których powinien być zachowany estetyczny standard. Dobrze, aby stylistyka lokalu korespondowała z produktem. Meble nie mogą dominować swoim rozmiarem i stylem nad eksponowanymi produktami, jednak jeśli ich kubatura na to pozwala, powinny posiadać miejsce na magazynowanie asortymentu. Dodatkowe elementy jak siedziska i lustra ułatwią klientowi szybkie przymierzenie i ocenę prezencji obuwia lub ubrań. Bardzo ważną rolę odgrywa oświetlenie, które nadaje wnętrzu ostateczny klimat i tworzy akcenty, które mają zwracać uwagę klientów i wpływać na odbiór produktów.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.