PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak jemy, gdy kupujemy?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 kwi 2016 13:08

Jak jemy, gdy kupujemy? Fot. ojbyrne/Foter.com CC-BY

Jaką rolę odgrywa oferta gastronomiczna w centrach handlowych? Jakie zmiany warto wprowadzić żeby food court był atutem obiektu? Firma CBRE sprawdziła, jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w polskich obiektach handlowych.

REKLAMA

Na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród ponad tysiąca Polaków powstał raport „Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy” opisujący zwyczaje i preferencje gastronomiczne Polaków w obiektach handlowych.

Badanie pokazało, jak wysoka jest korelacja pomiędzy strefą gastronomiczną a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego. Już nie tylko dogodna lokalizacja i odpowiedni wachlarz marek odzieżowych jest kluczowy dla sukcesu obiektu, istotna jest także ciekawa oferta żywieniowa.

Nie tylko zakupy

Od lat widoczna jest zmiana aranżacji przestrzeni w centrach handlowych, co związane jest z coraz bardziej dojrzałym rynkiem, a także zmianami zakupowymi polskiego społeczeństwa. Rosnącą popularność centrów handlowych, jako miejsc do spędzania wolnego czasu potwierdzają badania: niemal 90 proc. badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu. Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach. Dla ponad połowy z klientów centrów handlowych dobór najemców gastronomicznych jest bardzo ważnym aspektem przy ogólnej ocenie obiektu handlowego.

- W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne. Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów - komentuje Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE.

Oferta gastronomiczna – co nowego

Food courty czyli części z ofertą gastronomiczną w centrach, od kilku lat przechodzą rewolucję, nie tylko pod kątem designu ale w szczególności pod kątem oferty. Powszechnie dostępne są miejsca oferujące jedzenie w trendzie slow food, wegańskim, fit czy też regularne restauracje z obsługą kelnerską. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty gastronomicznej w centrach handlowych jest jakość jedzenia (66 proc. ankietowanych), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA