PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak komercjalizować wyspy handlowe?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 cze 2015 11:14

Jak komercjalizować wyspy handlowe? Gemini Park Tarnów

Wyspy handlowe z założenia mają być uzupełnieniem regularnej oferty centrum handlowego, jednak starannie przemyślana strategia ich komercjalizacji może przynieść zarządcy satysfakcjonujący przychód z ich funkcjonowania. Choć to zazwyczaj kilka procent rocznego budżetu, warto zadbać, by był on wykorzystywany w pełni.

REKLAMA

 Strategia komercjalizacji tzw. najmu krótkoterminowego odbywa się de facto już na etapie projektowania centrum. Inwestor musi dobrze przemyśleć miejsce, w którym będą stały tzw. wyspy, aby móc doprowadzić do nich wszystkie potrzebne media (przyłącze prądu, łącze internetowe, dostęp do wody itp.). W centrach nowszej generacji te instalacje nie są widoczne, bowiem standardem jest podłączanie ich z poziomu podłogi. Tak funkcjonują wyspy w obu centrach handlowych Gemini Park – w Tarnowie i Bielsku-Białej.

– Gdy inwestor wyznaczy już miejsca gdzie staną stoiska najmu krótkoterminowego, powinien zastanowić się, jaką strategię wizualną przyjąć w ich zakresie. Są różne teorie: zarówno ta, która zezwala na całkowitą dowolność w projektowaniu stoisk przez najemców, a również taka, w której to inwestor sam projektuje i buduje wyspy handlowe według jednego, ustalonego wzorca – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

– Jest też taka strategia, by zaprojektować jeden ogólny wzorzec, ale za każdym razem dostosowywać go do potrzeb konkretnego najemcy, związanego głównie ze specyfiką oferowanego produktu. W Gemini Park Bielsko-Biała każdorazowo konsultujemy z najemcą wygląd oraz możliwe ulokowanie stoiska – dodaje K. Brączek.

W większości centrów handlowych, w tym i w Gemini Park Tarnów, przyjęta jest pewna standaryzacja, która określa, jakie parametry musi spełnić stoisko aby mogło znaleźć się w pasażu galerii.

– Przyjęliśmy regułę, że wysokość takiej wyspy to maksymalnie 1,50 – 1,60 cm, a powierzchnia nie przekracza kilku metrów kwadratowych. Jako zarządca dbamy również o to, by stoisko będąc częścią galerii handlowej spełniało wysokie wymogi estetyki, tak aby w otoczeniu firmowych witryn znanych marek nie wprowadzać chaosu, który byłby źle odbierany przez klientów centrum. Ważne jest, aby zadbać o takie ustawienie - czasem liczy się każdy metr, by nie przeszkadzać w swobodnym dostępie do lokali handlowych, jednocześnie zapewniając dobrą widoczność najważniejszych elementów witryn najemców. Zwracamy także uwagę, aby w miarę możliwości oferta stoisk była uzupełnieniem oferty lokali handlowych, a wybierając lokalizacje dbamy także, aby poprzez nadmierną bliskość nie powodować efektu nieuczciwej konkurencji w stosunku do naszych głównych partnerów, jakimi są najemcy prowadzący działalność w lokalach. – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA