PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak konkurować na rynku centrów handlowych? Raport On Board PR Ecco Network

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 gru 2013 15:02

Już ponad połowa Polaków (51 proc.) ma w odległości 20 minut od domu więcej niż jedno centrum handlowe. Jak centra handlowe mogą wyróżnić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pokazuje raport „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta" przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

REKLAMA

Wyniki badania pokazują, że 51 proc. Polaków ma w swojej najbliższej okolicy kilka centów handlowych, 33 proc. może korzystać z jednego, jedynie 16 proc. nie ma dostępu do żadnego obiektu tego typu.

Rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach i zarządcach centrów handlowych konieczność budowania silnej pozycji już na etapie komercjalizacji obiektów handlowych. Niezbędne jest także określenie przewag konkurencyjnych, znalezienia widocznych wyróżników i przyjęcia długofalowej strategii komunikacji z różnymi grupami interesariuszy - wyjaśnia Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Czasy, kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie za tą marką stoją. Nie bez powodu takie galerie jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii.

Co ciekawe, blisko 40 proc. respondentów badania wskazało, że ma swoje ulubione centrum handlowe. Co ich do niego przyciąga? Najczęściej wskazywanym powodem (56 proc.), dla którego centrum handlowe zyskuje miano ulubionego jest dostępność pożądanych marek. Połowa badanych wyszczególniła także dobry dojazd, a 41 proc. bliskość miejsca zamieszkania. Układ przestrzenny i rozmieszczenie sklepów jest kluczowym czynnikiem dla ponad 1/3 respondentów.

Jak zatem centra handlowe powinny komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz najemcami, aby maksymalnie zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo na tym, coraz bardziej konkurencyjnym rynku?

Działania promocyjne i komunikacyjne centrów handlowych powinny być skierowane i oddziaływać na dwie grupy odbiorców. Są to najemcy oraz klienci galerii. Im ciekawsze i bardziej pożądane marki dostępne w obiektach handlowych tym większa szansa na przyciągnięcie konsumentów. Natomiast im większa liczba lojalnych klientów tym większe zainteresowanie obecnością w danym centrum dużych i rozpoznawalnych marek. Dlatego działania budujące wizerunek galerii powinny być prowadzone dwutorowo i uwzględniać potrzeby obu grup, co pozwoli przygotować odpowiednie przekazy oraz wybrać dopasowane kanały komunikacji. Ponadto zarządcy i najemcy muszą połączyć siły w walce o klienta, prowadząc zintegrowaną komunikację z konsumentami. - komentuje Anna Wrzosk, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA