PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak kupują Ślązacy?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 wrz 2013 12:49

Jak kupują Ślązacy?

Na zakupach mieszkańcy Śląska są rozsądni, ale nie przesadnie oszczędni. Najczęściej zakupy skrupulatnie planują, ale nie stronią od promocji. Bardziej od rodzinnych zakupów, wolą kupować w pojedynkę. Co zadziwiające, na Śląsku to mężczyźni wydają więcej podczas jednorazowych zakupów, niż kobiety - takie wnioski płyną z raportu SMG/KRC Millward Brown przygotowanego dla Silesia City Center.

REKLAMA

65 proc. mieszkańców regionu przyznaje, że robi zakupy w centrach handlowych, a 39 proc. uważa, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego czasu. W odróżnieniu od mieszkańców Warszawy i Krakowa, Ślązakom brakuje spontanicznego podejścia do zakupów. Aż 75 proc. mieszkańców regionu skrupulatnie planuje swoje zakupy, wybierając się do centrum handlowego wyłącznie w określonym celu.

Produktów o niższej cenie w centrum handlowym szuka 42 proc. mieszkańców Śląska. Dla równowagi, 34 proc. lubi kupować drogie i luksusowe rzeczy. 37 proc. skłonnych jest kupić na próbę nowy, wcześniej nieznany produkt.

- Mieszkańcy regionu przyzwyczaili się już do galerii handlowych. Oczekujemy od tych miejsc coraz więcej, coraz lepiej je także rozumiejąc. Wiemy już, jaki jest cykl promocji i wyprzedaży, mamy swoje ulubione sklepy i marki, do których się przywiązaliśmy. Kupując potrafimy to wykorzystać - mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.

- Coraz chętniej także spędzamy wolny czas w galeriach, nie traktując już ich na zasadzie „kupię i wychodzę". Stąd rosnąca w ostatnich latach liczba kawiarni i restauracji w centrach handlowych oraz tzw. stref rozrywki z siłowniami, fitness clubami czy salami zabaw dla dzieci - dodaje. Dziś 37 proc. mieszkańców Śląska spędza na zakupach ponad 1 godzinę. Średni czas wynosi obecnie 1 godzinę i 48 minut - tyle statystyczny mieszkaniec regionu potrzebuje na „szybki" shopping.

Aż 78 proc. mieszkańców regionu preferuje samodzielne zakupy. Ze współmałżonkiem lub partnerem zakupy robi 56 proc. Ślązaków, aż 66 proc. nie wyobraża sobie zakupów z dzieckiem. Towarzystwo na zakupy wybiera 55 proc. mieszkańców regionu - wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

W największym centrum handlowym w regionie - Silesia City Center, średnio podczas jednej wizyty wydajemy 161 zł, z czego więcej wydają mężczyźni - 171 zł, kobiety - 153 zł. To niewiele mniej, niż średnia krajowa wydatków w galeriach handlowych, wynosząca dziś 185 zł, podczas jednej wizyty.

- Wydatki mieszkańców regionu w centrach handlowych systematycznie rosną. Przede wszystkim coraz więcej wydajemy na ubrania i kawiarnie, a także na usługi fryzjerów, kosmetyczek, a nawet dentystów, które dostępne coraz częściej w centrach handlowych. Rosną także nasze wydatki w sklepach z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz w sklepach sportowych - wylicza Musialik.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA