PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak otworzyć specjalistyczny sklep na licencji? Kraina Serów podpowiada

Jak otworzyć specjalistyczny sklep na licencji? Kraina Serów podpowiada
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 cze 2019 10:19

Franczyza w Polsce rozkwita głównie za sprawą sieci gastronomicznych. Natomiast mniej kosztowne i nie wymagające tak wielu przygotowań jest otwarcie specjalistycznego sklepu franczyzowego. Z czym się trzeba liczyć biorąc pod uwagę taki biznes przedstawiamy na przykładzie marki Kraina Serów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 cze 2019 10:19

Franczyza  to system skierowany do osób, które chciałyby zainwestować swój kapitał w intratne przedsięwzięcie. Zazwyczaj nie mają one pomysłu na własny biznes dlatego szukają gotowego formatu. Decydując się, w pierwszej kolejności na pewno powinny sprawdzić czy jest to działalność, która im opowiada, czy posiadane zasoby gotówki są wystarczające oraz czy inwestycja im się opłaci i kiedy się zwróci. W przypadku specjalistycznego sklepu kapitał początkowy jest zdecydowanie mniejszy niż przy uruchamianiu restauracji czy pubu. 

- Jeśli ktoś myśli o sklepie z serami na początek musi dysponować kapitałem w wysokości 35 – 40 tys. zł. Do tego musi doliczyć kwotę na zatowarowanie i akcesoria serowarskie. Wynosi ona co najmniej 7 tys. euro – szacuje Roman Shuta, właściciel Krainy Serów. – Wydaje się duża, ale trzeba pamiętać, że sprzedajemy sery najwyższej jakości. Większość z nich, np. sery dojrzewające i twarde mają dość długi termin przydatności, więc zatowarowanie nie odbywa się zbyt często.

W kwocie przewidzianej na start najwięcej pieniędzy pochłonie lokal i jego urządzenie. Przy czym pierwszorzędne znacznie ma wybór miejsca. Dobrze prosperujące sklepy Krainy Serów znajdują się w warszawskiej Hali Koszyki, centrum handlowym Poznania czy w Manufakturze w Łodzi.

- Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja – podkreśla właściciel marki. -  To podstawa sukcesu w przypadku detalicznego sklepu. Wszystko tu zależy od nasilenia ruchu pieszego. Dobrze sprawdzają się centra handlowe i okolice ruchliwych deptaków, starówki. Pomagamy partnerom ocenić czy miejsce jest perspektywiczne i zaadaptować pomieszczenie.

Samo pomieszczenie powinno mieć około 35 – 50 metrów kw. powierzchni. Konieczny jest dostęp do wody. Warto zadbać o możliwość regulacji ciepła i klimatyzację, bo w przypadku takiego towaru jak oryginalne sery ma to znacznie. Trzeba też zwrócić uwagę na to, by lokal był dobrze widoczny. Duże witrynowe okna, przez które klienci mogą zajrzeć, sprawią, że zaciekawieni półkami, założonymi złotymi, serowymi kręgami, zdecydują się na wejście do środka.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.