PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak poprawić logistykę e-sklepów, aby skuteczniej walczyć o klienta

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 sty 2017 15:34

Jak poprawić logistykę e-sklepów, aby skuteczniej walczyć o klienta fot. Fotolia

Zbyt mały wybór przewoźników, ukrycie nazwy firmy kurierskiej, która realizuje dostawę oraz brak rzetelnej informacji o wszystkich kosztach, dostawy i innych, które często doliczane są na samym końcu procesu - to najczęściej popełniane błędy dotyczące logistyki w małych i średnich sklepach internetowych. Takie wnioski znaleźć można w raporcie Furgonetka.pl.

REKLAMA

Około 45 proc. zbadanych sklepów oferuje tylko jedną formę dostawy poprzez firmę kurierską, nie dając kupującemu możliwości wyboru. Jest to zaskakujące ponieważ według dostępnych danych z innych raportów na temat e-commerce, aż 74 proc. sprzedawców odnotowało wzrost sprzedaży w momencie zaoferowania większego wyboru firm kurierskich. Co więcej, 66 proc. kupujących twierdzi, że brak możliwości zmiany firmy dostawczej na inną spowoduje rezygnację z zakupu na rzecz innego sklepu internetowego z szerszą ofertą przewoźników.

Top 5 najczęściej spotykanych firm kurierskich w opcjach dostawy to kolejno Pocztex z usługą Kurier48, DPD, DHL, UPS i GLS. Aż 61 proc. sklepów oferuje Paczkomaty - zawsze jako drugą formę doręczenia.

Koszty dostawy

Według raportu Gemiusa E-commerce w Polsce 2016 tania, a najlepiej darmowa dostawa, to czynniki, które decydują o wyborze danego e-sklepu, a według opublikowanych danych tylko około 28 proc. małych i średnich sklepów online w Polsce oferuje opcję darmowego doręczenia. Przy czym jest to i tak obwarowane koniecznością osiągnięcia odpowiedniej kwoty koszyka, która wynosi średnio około 350 zł.

Średni koszt wysyłki kurierem w przebadanych e-sklepach to około 12,96 zł za paczkę przedpłaconą i około 17,94 zł dla paczek za pobraniem (COD). Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami przesyłek to aż około 5 zł na niekorzyść paczek pobraniowych. Przyczyną większej ceny COD może być próba zniechęcenia kupujących do wyboru tej opcji.

Komunikacja z klientem

Około 25 proc. sklepów nie podaje nazwy firmy dostarczającej zakupione towary. Klient widzi tylko ogólne określenie “kurier” w dostępnych opcjach wysyłki, co więcej, średnio jest to najdroższa forma doręczenia w porównaniu do konkretnie wskazanych przewoźników. Koszt to prawie 19 zł za paczkę przedpłaconą i około 22 zł za paczkę za pobraniem, czyli w porównaniu do średniej ogólnej ceny, to około 6 zł więcej za zamówienie opłacone z góry i około 4 zł różnicy w COD.

Zdziwienie budzi też brak rzetelnej informacji o całkowitym koszcie za dostawę. Niestety zdarzają się sytuacje, w których kupujący poznaje tę kwotę dopiero w momencie przechodzenia do płatności.

Wszystkie te czynniki: mały wybór przewoźników, brak nazwy firmy kurierskiej oraz zwiększanie ogólnego kosztu zamówienia w ostatnim momencie zakupów mogą prowadzić do tego, że zaskoczony klient ostatecznie może porzucić koszyk. Dlatego to bardzo ważne, by e-sklepy poprawiły komunikację z kupującymi. Nawet niewielkie zmiany wystarczą, by poprawić konwersję i uniknąć przechodzenia potencjalnego nabywcy do konkurencji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA