PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak powiększyć zasięg oddziaływania centrum handlowego?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 lut 2016 09:44

Jak powiększyć zasięg oddziaływania centrum handlowego? Anna Malcharek

Catchment area, czyli strefa oddziaływania centrum handlowego jest jednym z czynników określających potencjał obiektu. Gęstość zaludnienia oraz profil mieszkańca wpływa na pozycjonowanie centrum oraz jego późniejszą strategię komunikacyjną. Czy istnieje recepta na skuteczne przyciągnięcie konsumentów nie tylko z miasta, w którym jest zlokalizowane centrum handlowe, ale również z regionu?

REKLAMA

Wyznaczenie zasięgu obiektu pozwala ustalić liczbę ludności i to w jakiej odległości od centrum handlowego mieszkają potencjalni klienci. Co więcej, daje lepszy obraz działalności i uświadamia deweloperom na jakich udoskonaleniach powinni się skupić, aby dotrzeć do interesującej ich grupy klientów.

- Recepta na skuteczny czynnik przyciągający konsumentów z regionu do centrum handlowego, to przede wszystkim atrakcyjny, dopasowany do potrzeb tenant mix, a także ciekawa oferta usługowa. Ważnym elementem jest też reagowanie na zapotrzebowanie klientów, zapewniając im interesujący wybór oferty dodatkowej. Przykładem obiektu, który odwiedzają mieszkańcy z całego regionu, jest Gemini Park Tarnów. W ubiegłym roku centrum zanotowało rekordowy wynik odwiedzalności podczas eventów organizowanych z okazji Dnia Dziecka. Skutecznym rozwiązaniem może być także zaadaptowanie przestrzeni wokół obiektu pod działalność rozrywkową. Park Radości funkcjonujący przy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała oferuje atrakcje dodatkowo przyciągające klientów. Na jego terenie znajduje się m.in. plac zabaw, zjeżdżalnie, czy boiska do siatkówki. Odwiedzający mogą skorzystać z plenerowych zajęć sportowych, zorganizowane są zajęcia edukacyjne dla dzieci i rodziców, czy zimowe atrakcje. Podobne rozwiązanie planujemy w budowanym obecnie Centrum Handlowym Gemini Park Tychy - komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Okazuje się, że strefa foodcourt, klub fitness, czy dodatkowe atrakcje, obecnie mogą być równie istotne dla konsumenta jak oferta modowa. Współczesny klient jest o wiele bardziej wymagający. Galerie Handlowe są już nie tylko miejscem, gdzie robi się zakupy, ale coraz częściej to miejsce spotkań towarzyskich. W obiektach istnieją specjalnie wydzielone strefy co-workingowe, w których można pracować i przeprowadzić rozmowy biznesowe. Jako, że żyjemy w erze Internetu, darmowa sieć Wi-Fi jest zachętą dla klientów centrów handlowych, a rozwiązania e-commerce również zwiększają zainteresowanie.

- Nasz najnowszy obiekt handlowy, którego budowa ruszyła w styczniu br. – Gemini Park Tychy był projektowany z myślą o nowoczesnej technologii. Obecnie coraz więcej klientów kupuje produkty przez Internet lub porównuje ceny towarów w sklepach stacjonarnych z internetowymi ofertami. Omnichannel to nowoczesny model sprzedaży wielokanałowej, który jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów. Rozwiązanie to narodziło się na zachodzie, natomiast w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. Obecnie sieci handlowe chcące odnotowywać zyski sprzedaży, powinny zwrócić szczególną uwagę na konsumentów, którzy dokonują zakupów za pomocą smartfonów i tabletów. Jeśli poszczególne marki oraz galerie handlowe nie będą podążać za cyfrową rewolucją, mogą przestać cieszyć się popularnością. Rozwiązaniem jest unowocześnienie tradycyjnych kanałów sprzedaży, które mogą zagwarantować konkurencyjną pozycję na rynku – podsumowuje Anna Malcharek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA