PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak przekonać najemcę? Technologia pomoże

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 maj 2016 17:11

Jak przekonać najemcę? Technologia pomoże Fot. Fotolia

Deweloperzy mieszkaniowi i biurowi coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie wspierające obsługę klienta. Często są to platformy IT i specjalne aplikacje, które służą przede wszystkim do sprawniejszego odpowiadania na zapytania, ale też umożliwiają rezerwację miejsca parkingowego czy roweru w miejscu pracy.

REKLAMA

Takie rozwiązania cieszą się już popularnością w segmencie nieruchomości komercyjnych. Powoli zaczynają być także wykorzystywane przez deweloperów na rynku mieszkaniowym. Zdaniem ekspertów, sprawna obsługa klienta, bazująca na relacjach z wykorzystaniem nowoczesnych aplikacji może sprawić, że klient stanie się ambasadorem marki.

Według analiz agencji badawczej Forrester Research, po raz pierwszy w historii, klienci podejmując decyzję zakupową chętniej korzystają ze strony internetowej firmy i tzw. FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań, niż z kontaktu telefonicznego z konsultantem. Potwierdza to raport firmy Microsoft, która przebadała 4 tys. osób na świecie w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta. Okazuje się, że zdecydowana większość klientów (90 proc.) deklarowała, że woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą, czyli korzystanie z dobrze przygotowanej strony internetowej czy różnego rodzaju aplikacji mobilnych i internetowych.

Podobne rozwiązania technologiczne, które mają wspierać klientów i zwiększać komfort użytkowania nieruchomości można znaleźć w segmencie biurowym. Dobrym przykładem są aplikacje ułatwiające sprawne poruszanie się po budynku, zamawianie lunchu, stolika w kantynie czy miejsca parkingowego. Z takiego rozwiązania korzystają m.in. pracownicy budynku biurowego Corso Court w Pradze, gdzie mogą nie tylko zamówić lunch bezpośrednio do biura, ale także zarezerwować elektryczny samochód lub rower. Z kolei najemcy powstającego właśnie w Krakowie nowoczesnego budynku High Five za pomocą innowacyjnej platformy online będą mieli do dyspozycji serwis concierge, ułatwiający organizację codziennych sprawunków oraz interaktywną przestrzeń do wymiany informacji.

Zdaniem ekspertów, sposób obsługi, czas reakcji na zapytania, intuicyjne formularze, a także możliwość kontaktu z konsultantem w modelu 24/7 będą istotnym czynnikiem, wpływającym na sposób obsługi klienta w branży nieruchomości. Na znaczeniu będzie zyskiwać nie tylko obsługa przedsprzedażowa, ale też forma kontaktu dewelopera z klientem po zakupie mieszkania, wynajmie powierzchni biurowej czy komercyjnej. Im krótszy czas reakcji i bardziej elastyczne rozwiązania, z których może korzystać klient bez wychodzenia z domu, tym większa szansa, że stanie się on ambasadorem marki.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA