PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak przetrwać rozbudowę centrum handlowego i nie stracić klientów? Raport On Board PR Ecco Network

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 sty 2014 13:18

Rozbudowa centrum handlowego to okres próby dla zarządców i utrudnień dla klientów. Jak maksymalnie wykorzystać trudny czas rozbudowy galerii handlowej na dotarcie do wszystkich zainteresowanych podpowiada firma On Board PR Ecco Network, publikująca raport „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta".

REKLAMA

Rozbudowa centrum handlowego niejednokrotnie jest sposobem przetrwania na konkurencyjnym rynku, jak też szansą na pozyskanie większej liczby najemców i rozwijanie oferty. Badania przeprowadzone dla On Board PR Ecco Network przez SW Research dowodzą, że aż 80 proc. respondentów uważa, że rozbudowa czy też przebudowa galerii handlowych w ich okolicy przyniosła widoczne korzyści. Najczęściej wskazywaną korzyścią było powiększenie przestrzeni - 62 proc. Niemal połowa badanych (46 proc.) wyszczególniła również lepszy układ sklepów, 44 proc. zwiększenie liczby miejsc parkingowych, a 42 proc. powstanie sklepów odzieżowych.

Badania wskazują, ze młodsi konsumenci narzekają bardziej na utrudnienia związane z przebudową, niż osoby ze starszych grup wiekowych. Wśród respondentów w wieku 18-39, jest to aż jedna czwarta. Tymczasem w grupie powyżej 55 roku życia tylko 15 proc. badanych. Pokazuje to wyraźnie, że konsumenci, którzy wychowywali się w gospodarce wolnorynkowej wymagają od centrów handlowych więcej niż Ci przyzwyczajeni do zasad poprzedniego ustroju.

Jak maksymalnie wykorzystać trudny czas rozbudowy galerii handlowej na dotarcie do wszystkich zainteresowanych podpowiada Elwira Jastrzębska z On Board PR Ecco Network, współautorka raportu „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta".

Działania komunikacyjne powinny mieć określony harmonogram. Ważne jest, aby dla każdego etapu prac budowlanych czy remontowych odpowiednio przygotować działania komunikacyjne dopasowane do różnych grup klientów i najemców. Dobrym sposobem może być także wybór hasła czy motywu, pod którym zmiana będzie przebiegać.

Dobrą praktyką jest włączenie najemców w komunikację procesu zmiany. Wspólne działania, akcje promocyjne i przekazywanie klientom kluczowych informacji na pewno przełoży się na lepsze zrozumienie potrzeby i celów remontu czy przebudowy.

Zmiana godzin funkcjonowania Centrum to dla wielu klientów jeden z najbardziej frustrujących aspektów przebudowy. Wieloletnie przyzwyczajenia sprawiają, że zmiana godzin otwarcia powinna byc podana z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeżeli zmienione godziny funkcjonowania przypadają w okresie ważnym dla klientów np. przed świętami, walentynkami itp. wydłużmy ten termin i rozważmy połączenie nowego grafiku z działaniami promocyjnymi np. happy hours etc.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA